ورزشی

محمد مایلی‌کهن می‌خواهد از ایران برود؟

محمد مایلی خان در خصوص انتقاداتی که این روزها به برخی از اعضای تیم ملی وارد می شود، گفت: آیا این فضاسازی ها جدید است؟ همیشه بوده است در یک مقطع زمانی، ما باید بپذیریم که ما نیز مقصر بودیم. زشت است که یک روز کسی را بت کنیم و روز دیگر او را نابود کنیم. من مربی و من بازیکن هم مقصریم. الان با توجه به وجود ارتش سایبری حتی اگر کار خوبی هم بکنید چشمانتان را در می آورند. فوتبال همیشه برد نیست بلکه باخت هم دارد. اگر جای ژاپن بودیم که قبل از بازی با ما بهترین نتایج تاریخش را داشت، فکر می کنم همه را اعدام می کردیم. به این می گویند فوتبال. این ورزش محبوب ترین ورزش در جهان است. من هم قبول دارم که همه چیز در ایران با جاهای دیگر دنیا فرق دارد. وقتی می بریم از کمبودهایمان حرف نمی زنیم و وقتی می باختیم همیشه می گوییم این را نداشتیم و نداشتیم. وی در ادامه درباره هجمه ها به بیرانوند افزود: همه ما آقای بیرانوند را می شناسیم. فکر می کنم از روی سادگی این کارها را انجام می دهد. در حالی که بسیار بزرگ است، بسیار ساده است. در درود بوده ام و هموطنان عزیز لر را می شناسم. آنها افرادی مهربان، دوست داشتنی و سخت کوش هستند و بسیاری از آنها ساده هستند. برخی از رفتارهای بیرانوند به دلیل سادگی اوست. بیرانوند فقط در قطر شکست خورد؟ اصلا چند مرد از ایران آمدند؟ چگونه با خانواده خود به کشورهای همسایه رفتند؟ حتی وقت عذرخواهی هم نداشتند. البته فوتبال عذرخواهی نمی کند، اما اجازه بدهید توضیح دهند که چه اتفاقی افتاد، تیم ما شکست خورد. تمام زندگی بعضی ها به این تیم و این فوتبال گره خورده است و باید برایشان توضیح داده می شد.

مایلی خان گفت: حالا همه کاسه ها و کوزه ها را روی یکی دو نفر می شکنیم. یک روز مایلی پیر می شود موضوع حمله و یک روز بیرانوند و طارمی و … طارمی کمتر به تیم ملی گل زده است؟ ما اینجا فوتبال نداریم، «شوتبال» داریم! ما زمین تمرین نداریم. البته این دوره تیم ما از نظر امکانات شرایط خوبی داشت. دلم برای فوتبال تنگ شده حالا همه چیز سیاه کار و نمایش و…

وی در خصوص صحبت های برخی مربیان تیم ملی و دفاع از عملکرد تیم ملی در جام ملت ها گفت: اگر دفاع نکردند چه کار کنند؟ یکی از آنها پوست من را کنده می کند. به من گفتند چه می گویی؟ آیا من ناعادلانه صحبت کردم؟ آیا در طول بازی ها چیزی گفتم که ذهن اعضای تیم را بهم ریخته است؟ دوستی که فقط سه سال از پسرم بزرگتر است گفت: بابا چه می گویی؟ آنها در ابتدای سفر هستند. اگر بخواهیم بر اساس نتایج صحبت کنیم، کارنامه او مشخص است. ما ارتش سایبری نداریم. ما یک ارتش تک نفره هستیم.

وی درباره ادامه کار کادر فنی تیم ملی تا جام جهانی گفت: این موضوع به من ربطی ندارد. فکر می کنم کشورهای دیگر آرام فکر می کنند و بعد تصمیم می گیرند. اگر به نفع فوتبال است این تیم باید ادامه دهد. چیزهایی که از نزدیکان مردان شنیدم مشکلات زیادی داشت. مخصوصا بین بازیکنان مخصوصا در بحث کاپیتانی. این عاملی می شود که ما نتیجه گیری نمی کنیم.

مایلی خان درباره بحث جوانان در تیم ملی که این روزها درباره آن صحبت می شود به «اطلاعات آنلاین» گفت: وقتی تیم می برد همه چیز خوب است و وقتی می باختیم موضوع دیگری را مطرح می کنیم. این کلمه جوانگرایی منسوخ شده است. در فوتبال باید بازیکنی که ۱۰۰ سال سن دارد دعوت شود و به میدان برود. این بحث انحرافی به نظر می رسد. این به گریز از واقعیت فوتبال برمی گردد.

وی درباره سکوت رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم این سکوت به گونه ای باشد که فقط ما آن را ببینیم و بین خودشان سکوت نکنند و بنشینند فکر کنند و تصمیم درستی برای تیم ملی بگیرند.

سرمربی سابق تیم ملی درباره پرسپولیس و شرایط فعلی آن گفت: بازی اول را ندیدم اما در کل نمی توان پرسپولیس را جدا از سایر مشکلات فوتبال و کشور دانست. دو باشگاه بزرگ ما هر دو مشکل دارند. الان پرسپولیس شکست خورده و مشکل دارد، استقلال که بالای جدول است، چرا درگیر این مسائل است؟ اختلافات در استقلال بیشتر از پرسپولیس است. چرا؟ دلیل اصلی این است که ما چیزی به نام فوتبال، باشگاه و مدیر نداریم.

وی افزود: زمانی که یک مدیر باشگاه حقوق بگیر هستم سعی می کنم تا حد امکان از خودم محافظت کنم تا این مزایا را از دست ندهم. دلیل اینکه این تیم بعد از بازی استقلال به همه حمله می کند چیست؟ از طرفی همه می گویند ما استقلال یا پرسپولیس را دوست داریم. پارسال قراردادشون ۱۲ میلیارد بود امسال ۲۴ میلیارد. محبت آنها باید بیشتر شده باشد. هیچ کدام به اندازه ای که دستمزد می گیرند از مربی و بازیکن وقت نمی گیرند. دلمان می سوزد که چرا کشوری با این همه استعداد و جوان خوب گرفتار این مسائل شده و ورزشش پیشرفت نمی کند.

مایلی کهن در خصوص شایعات اخیر مبنی بر برکناری مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تا امروز تعداد کمی از مدیران آمده و رفته اند. همه قبلی را محکوم کرده اند. کدام یک از این مردان دو ریال باقی گذاشتند؟ تا زمانی که از ریشه درست نشود مطمئن باشید که فرقی نمی کند. وقتی مایلی کهن پیری که در رویاهایم ندیدم، روزی مدیرعامل استقلال یا پرسپولیس شود، چه انتظاری داری؟ آیا اینگونه باید مشکلات را حل کرد؟

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: کشورم را دوست دارم. من هم میتونستم برم با همه خوبی ها و بدی های کشورم، نمی توانم جای دیگری زندگی کنم. اینکه چند نفر در خیابان ما را شرمنده می کنند از همه چیز مهمتر است. در مترو دو نفر بلند می شوند تا من بنشینم. این محبت ها مرا زنده نگه نداشته است. من هم دارم مهاجرت میکنم ولی به اون دنیا نه یه کشور دیگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا