ترندهای روز

محمود احمدی‌نژاد دوباره می‌آید؟ | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

: چشم جهانیان به ایران تحلیلات زودهنگام و میزان مشارکت و اهمیت آن نیز به این دلیل است که این بار ایران تحلیلات ریاست جمهوری ما زودتر از آمریکا برگزار می شود و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ نیز مورد توجه است و متفاوت است. از این دیدگاه که رئیس جمهور سعید جلیلی چه مخالف برجام باشد و چه علی اکبر صالحی که عضو تیم برجام بود.

هفته نامه قدیمی «امید جوان» که در ۲۹ سالگی خود به روایت دوران ۵ رئیس جمهور ایران (هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی) می پردازد، از ایران تحلیلات زودهنگام ریاست جمهوری برای ایران تحلیل هشتمین رئیس جمهور استقبال کرد. . ایران رفت و فردی که قرار است جایگزین رئیس جمهور فقید شود که در هواپیمای سی ام کشته شد. اردیبهشت وی در سال ۱۴۰۳ در منطقه ارسباران درگذشت.

این نشریه بر این فرض استوار است که پیکر رئیس جمهور فقید در بارگاه امام هشتم (عج) آرام گرفته است. خرداد ۱۴۰۳ روی پیشانی اش است، هرچند زودتر در تهران توزیع شده بود) گزینه بعدی ریاست جمهوری را بستگی به کدام فرمول مد نظرش می داند: مدل ۱۴۰۰ یا رقابت جدی؟

منظور از فرمول ۱۴۰۰ این است که پیشاپیش در مورد شخص توافق و اجماع وجود داشته باشد و شورای نگهبان رقبای احتمالی رای را به دلایل و بهانه های مختلف حذف کند. کاری که در سال ۱۴۰۰ با علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود مجیکیان انجام شد. تاسف جدی تکرار تجربه سال های ۹۲ و ۹۶ است که احزاب مختلف سیاسی به جز طیف احمدی نژاد کاندیدا داشتند. در این تحلیل، در مورد اول، پرویز فتاح و شاید محمدباقر قالیباف شانس بیشتری دارند، هرچند این دو در فضای رقابتی واقعی و در حضور دیگران کم اقبال نیستند.

در حالت دوم و در رقابت واقعی، اگرچه شورای نگهبان برخی از رقبا را پیشاپیش حذف می کند، اما بستگی به این دارد که چه کسی باقی بماند. در این تحلیل آمده است:

دفتر عمر سیدابراهیم رئیسی به تعبیر مقام رهبری مثل شهادت با جان باختن بسته شد، بالگرد حامل وی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به همراه تیم امنیتی. و خدمه پرواز در ساعت ۳۰ شب اردیبهشت ۱۴۰۳ در ورزقان ناپدید شد و ساعاتی بعد مشخص شد که به دلیل عدم دید کافی خلبان در جو مه آلود به کوه برخورد کرده است.

جواد ظریف می گوید: به خاطر تحریم است و سید ابراهیم رئیسی هم قربانی تحریم های ناجوانمردانه ای شد که قرار بود شامل صنعت هوانوردی نشود. (البته سوالات و ابهاماتی هم مطرح است و باید منتظر نتیجه بررسی ها بود). با پایان عزاداری ۵ روزه و تشییع و استراحت پیکر رئیس جمهور فقید در بارگاه امام هشتم (نشریه مراد ۶) خرداد بحث ایران تحلیلات ریاست جمهوری مطرح است، به ویژه اینکه رهبری بر تکمیل آن در زمان مقرر (کمتر از ۵۰ روز دیگر) تاکید کرده اند.

اگر مدل ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود، کاندیداهای بالقوه رای دهنده پیشاپیش حذف می شوند و راه برای یک یا در نهایت دو نفر هموار می شود و آن دو می توانند پرویز فتاح و محمدباقر قالیباف و حتی محمد مخبر باشند، البته این سومی. فاقد جذابیت کافی برای یک رئیس جمهور است. اگر رقابت جدی و نرخ مشارکت بالا باشد، اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان اجازه ورود پیدا می‌کنند و این نام‌ها به صحنه می‌آیند: علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود المدیکیان، علی اکبر صالحی، محمدباقر نوبخت، عبدالناصر همتی و مجید انصاری.

البته اصولگرایان تندرو ۳ کاندیدای جدی دارند: سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرباش و این سومی اگر با بالگرد جداگانه به تبریز نمی رفت و در اتاق رئیس جمهور می نشست، می توانست جزو قربانیان حادثه ارسباران باشد. هلیکوپتر مثل مرحوم امیر عبداللهیان.

محسن رضایی رحم را می توان به این جمع اضافه کرد که اگر ثبت نام کند محل تمسخر قرار می گیرد چون هر دوره ای کاندید می شود. اگر نام دیگری را ذکر نکنیم این فهرست کامل نیست و او کسی نیست جز مهمان متفاوت افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه محمود احمدی نژاد که دعوتش به این مراسم قابل توجه تلقی شد.

باید در نظر داشت که کار شورای نگهبان نیز در این دوره برای حذف کاندیداها سخت است زیرا در سال ۱۴۰۰ قرار بود هرکسی که بتواند با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رقیب رقابت کند حذف کند و فرقی نمی کرد آن شخص علی باشد. لاریجانی با ۱۲ سال سابقه ریاست شورا. اسلامی و ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیما و یک بار کاندیداتوری ایران تحلیلات در سال ۱۳۸۳ یا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور همزمان با برگزاری ایران تحلیلات با سابقه کاندیداتوری یا مسعود مزکیان و علی مطهری که برای مجلس تصویب شدند.

خلاصه اینکه اگر قرار باشد مدل ۱۴۰۰ تکرار شود و یکی از آنها از قبل مد نظر باشد، شورای نگهبان همین کار را می کند، اما اگر مدل ۹۲ و ۹۶ درست باشد، بهانه ای برای کنار گذاشتن آن نخواهد بود. مانند پزشکان

چشم جهانیان به ایران تحلیلات زودهنگام و میزان مشارکت و اهمیت آن نیز به این دلیل است که این بار ایران تحلیلات ریاست جمهوری ما زودتر از آمریکا برگزار می شود و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ نیز مورد توجه قرار گرفته است. متفاوت از این دیدگاه که سعید جلیلی رئیس جمهور می شود. که مخالف برجام است یا علی اکبر صالحی که در تیم برجام حضور داشت.

هرچند شایعات تایید نشده حاکی از آن است که ایران تحلیلات رقابتی مانند ۹۲ و ۹۶ نیست و مدل ۱۴۰۰ مد نظر است، اما گرمتر و احساسی تر است و از این نظر پرویز فتاح می تواند ایران تحلیل و حاکم خوبی باشد چرا که دارد. وی سابقه ریاست کمیته امداد را دارد و به سلامت اقتصادی شهرت دارد و همچنین ریاست بنیاد تعاون سپاه پاسداران را نیز برعهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا