فرهنگ و هنر

مخاطب تلویزیون زمان جنگ افزایش یافت؛کدام‌ شبکه در صدر بود؟ :: افق میهن

رئیس مرکز تحقیقات Voice of America با استناد به افزایش ۵ درصدی مخاطبان تلویزیونی در بهار در مقایسه با فصل گذشته ، گفت: این شبکه خبری در طول جنگ در صدر شبکه قرار داشت.

به گفته ناجوا نیوز ، محسن شاکرین نژاد ، رئیس مرکز تحقیقات ایران ، با اشاره به مخاطبان صدای آمریکا در طول جنگ و پس از آن ، گفت: “ما در این زمینه در سراسر کشور هستیم تا تعداد مخاطبان رسانه های ملی را در همه و هر یک از شبکه ها اندازه گیری کنیم.” می توان گفت که رسانه های ملی پس از جنگ در بهار فصل گذشته ، زمستان گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین افزود که مخاطبان فعلی صدای آمریکا در مقایسه با بهار حدود ۲ درصد افزایش یافته است. برای محاسبه مخاطبان متوسط تلویزیون ، ما همچنین آمار فصلی – بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان را دریافت می کنیم – سپس میانگین این چهار فصل به عنوان تعداد مخاطبان رسانه ملی در سال ۲.

شاکر نجاد در مورد این افزایش ۵ درصدی نسبت به فصل قبل و اینکه این افزایش قابل توجهی در زمان غیر از زمان غیر از جنگ است؟ وی گفت: در صورت افزایش مخاطبان ، معمولاً در فصول مختلف ، بسته به نوع پخش محتوا ، مخاطب متفاوت است. این افزایش مخاطب چیز جدیدی نیست و ما قبلاً افزایش یافته ایم ، اما استدلال رسانه ها این است که بسیاری از این افزایش به دلیل شرایط جنگ و افزایش مخاطبان و اقتدار رسانه های ملی است.

رئیس مرکز تحقیقات شبکه شبکه همچنین گفت: نکته جالب این بود که شبکه ها و Iphas همیشه در رده اول قرار داشتند ، اما این بار شبکه خبری از شبکه دیگر آمده است. به عنوان مثال ، در نظرسنجی از مخاطب پرسیدیم ، “اگر می خواهید شبکه را انتخاب کنید ، کدام یک را انتخاب می کنید؟” که شبکه خبری در صدر این پاسخ ها قرار دارد.

وی در بخش دیگری در مورد تأیید این داده ها توسط سایر مراکز گفت: در نظرسنجی های مختلف ، از جمله نظرسنجی های مرکز تحقیقات ماجلیس و سایر مراکز معتبر ، اولین مرجع اخبار به رسمیت شناخته شده است و به نوعی نظرسنجی های ما را در این زمان تأیید می کند. ما مواردی مانند سرعت ، دقت ، دقت ، بی طرفی و پاسخ به شایعاتی را که اجزای آن بودند ، اندازه می گیریم.

در پاسخ به سوالی در مورد رضایت مخاطبان از شبکه خبری ، شاکی نجاد نیز توضیح داد: در نظرسنجی ها ، به طور متوسط بیش از ۵ ٪ رضایت و اعتماد به نفس در اخبار سمعی و بصری گزارش شده است.

در پایان ، وی در مورد محتوای مخاطب در این زمان خاطرنشان كرد: در شرایط جنگ ، مخاطب معمولاً به دنبال اخبار مربوط به جنگ است ، مانند كمبود و كیفیت پاسخ موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین ایران به رژیم صهیونیستی ، اهداف هدفمند در سرزمین های اشغال شده ، موفقیت موشک های ایرانی و همچنین هدف موشک های ایران. هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا