اقتصاد جهان

مخالفت آمریکا با طرح جهانی اخذ مالیات از اَبَرثروتمندان

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از آسوشیتدپرس، وزرای دارایی کشورهای ثروتمند و در حال توسعه موسوم به گروه ۲۰ روز پنجشنبه در نشستی دو روزه در ریودوژانیرو برای مذاکره درباره مالیات فوق العاده جهانی گرد هم آمدند. ثروتمند.

این طرح اولویت اصلی برزیل است که ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

بر اساس پیشنهاد گروه ۲۰، افرادی که دارایی خالص بیش از یک میلیارد دلار دارند، باید معادل ۲ درصد از ثروت خود را مالیات بر درآمد بپردازند.

فرناندو حداد، وزیر دارایی برزیل به خبرنگاران گفت که پیشنهاد مالیات بر ثروتمندان در اظهارنامه نهایی گنجانده خواهد شد، اما وی جزئیات خاصی را ارائه نکرد یا اینکه آیا پیشنهاد ۲ درصدی به طور خاص ذکر خواهد شد یا خیر.

حداد گفت: علیرغم تردیدهای مطرح شده از ابتدای سال تاکنون اولین قدم را برداشته ایم.

وی افزود: وزرای گروه ۲۰ بر لزوم ارجاع به این پیشنهاد توافق کردند تا حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری برزیل همچنان در کانون توجه قرار گیرد.

حداد افزود: آنچه امروز آغاز شده، روند گسترده تری است که نیازمند مشارکت دانشگاه ها، پژوهشگران و سازمان های بین المللی با تجربه در این زمینه مانند OECD و سازمان ملل است.

یک مقام وزارت دارایی برزیل هفته گذشته به خبرنگاران گفت که فرانسه، اسپانیا و آفریقای جنوبی – که در سال ۲۰۲۵ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده خواهند گرفت – حمایت خود را اعلام کرده اند.

اما جانت یلن، وزیر خزانه داری روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده از این طرح حمایت نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا