ورزشی

مخالفت وزارت ورزش با ساخت ورزشگاه استقلال

باشگاه استقلال امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تفاهم نامه سرمایه گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی این باشگاه بین علی خطیر و مدیرعامل IBN مالزی با مشارکت و حضور مدیران عامل JTA قطر و TJA چین منعقد شده است. “

این اقدام در زمان مدیریت مصطفی آجورلو آغاز شد اما تا امروز که تفاهم نامه امضا شد به سرانجام نرسید. در این مورد، ابهامات جدی وجود دارد.

استقلال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است و طبیعی است که چنین اقداماتی با تایید این وزارتخانه انجام شود. پروژه ای با این عظمت معمولا نیاز به مجوز وزارت ورزش دارد و سوال مهم این است که آیا وزارت ورزش مجوز این کار را داده است؟ پیگیری های خبرنگار تسنیم نشان می دهد که وزارت ورزش و جوانان به چند دلیل مهم مخالفت خود را با چنین کاری اعلام کرده است.

۱- وزارت ورزش و جوانان هم اکنون درگیر ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در تهران شده و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است. طبیعی است که ساخت چنین ورزشگاهی در تهران که پروژه ای عظیم و دائمی است، نیاز به تمرکز و انرژی زیادی دارد. در این شرایط و تا زمان واگذاری استقلال به بخش خصوصی، این وزارتخانه باید بخشی از توان خود را صرف کند و بر ساخت مجموعه دیگری که منطقی به نظر نمی رسد تمرکز کند.

۲- خطیر مدیرعامل استقلال امروز از هزینه ساخت این ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلاری خبر داد. سوال اینجاست که این هزینه از کجا تامین می شود؟ تقاضای سازنده برای این موضوع چیست؟ آیا بهتر نیست این موضوع را به صراحت اعلام کنیم؟ این در شرایطی است که دولت و وزارت ورزش موضوع تسویه حساب با طرف چینی برای ساخت ورزشگاه جدید را مطرح کرده و اعلام کرده اند در ازای نفت، طرف چینی پروژه ورزشگاه ملی ایران را پیش خواهد برد. در واقع در حالی که دولت تصفیه را برای این منظور انتخاب کرده است، مشخص نیست استقلال چگونه می خواهد با این موضوع پیش برود.

۳- مکان مورد نظر باشگاه استقلال اعلام نشده است اما گفته می شود مسئولان این باشگاه به دنبال ساخت ورزشگاه در زمینی هستند که در زمان محمد علی آبادی برای ساخت ورزشگاه بانوان در آزادی در نظر گرفته شده بود. رئیس وقت سازمان تربیت بدنی). استادیوم ۴۰۰۰۰ نفری. این موضوع مشکل ساز است زیرا باشگاه استقلال در مرحله واگذاری و خصوصی سازی است و نمی توان اموال دولتی را به بخش خصوصی و باشگاهی که در حال واگذاری است واگذار کرد. با توجه به قوانین و ملاحظات قانونی نمی توان چنین کاری را بر دوش وزارت ورزش گذاشت.

۴- مجموعه عوامل فوق و البته برخی بلاتکلیفی های دیگر باعث شده تا وزارت ورزش و جوانان مجوز این موضوع را به باشگاه استقلال ندهد و مخالفت خود را اعلام کند. اینکه باشگاهی بخواهد ورزشگاه اختصاصی بسازد اقدام خوب و نجیبی است اما وقتی ابهاماتی مانند کمبود زمین، کمبود منابع مالی کافی، انتقال استقلال و… وجود دارد، طبیعی است که نمی توان روی آن حساب کرد. بیش از حد است و آن را همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا