بانک و بیمه

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در برخی نقاط ۳۰ ماه

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: محمد آیینی در سلسله نشست های اتاق فکر اجرای راهکارهای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۶۳۶ هزار ساختمان ناپایدار داریم، گفت: وی در کشور که حدود یک میلیون و ۴۶۶ هزار ساختمان در بافت های فرسوده قرار دارد، گفت: هزار ساختمان در سکونتگاه های غیررسمی و مابقی در بافت های فرسوده هستند. حدود ۱۰ میلیون نفر در این بافت ها زندگی می کنند و زندگی آنها در خطر است.

وی با اشاره به اینکه باید مانند ترکیه رفتار کنیم که در احیای بافت های فرسوده خوب عمل کرده و پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: مشکل سازندگان و انبوه سازان در بافت های فرسوده این روزها صدور پروانه و آنهاست. مدت زمان متوسط ​​اخذ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده ۸ ماه و در برخی نقاط کشور ۳۰ ​​ماه است.

آیینی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که شهرداری ها ظرف مدت ۳ ماه نسبت به صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده اقدام کنند. اما باید اعتراف کنم که در بافت های فرسوده با چالش از کار انداختن افراد مواجه هستیم و با ورود سرمایه گذاران و توسعه دهندگان آن را حل کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازنده و سرمایه گذار نباید این همه معطل شود، بنابراین باید با کمک شهرداری ها بتوانیم زمان صدور پروانه ها را کوتاه کنیم، تاکید کرد: مشکل اصلی بافت های فرسوده است. این به این دلیل است که افراد مهارت های مالی و مهارت های فنی و اجرایی را ندارند. راه حل مدرن سازی این پارچه ها استفاده از بخش های قدرتمند مالی و اجرایی، یعنی انبوه سازان و سرمایه گذاران است.

شرکت نوسازی شهری ایران یادآور می شود که بسته های تشویقی ساخت و ساز در مناطق شمالی تدوین شده است. خوشبختانه با این برنامه توانسته ایم سازندگانی را در محل بیاوریم که ۱۰۰ درصد کارآمدی ساخت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه جز طراحی بسته های تشویقی موثر نتوانستیم این مشکل را حل کنیم، افزود: خوشبختانه بسته های تشویقی مذکور باعث شد سازنده ها را در محل بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا