بانک و بیمه

مدل تنظیم گری بانک مرکزی در مسیر تحول دیجیتال تعیین کننده است

به گزارش ایران تحلیل، سید مهدی حسینی قائم مقام مدیرعامل بانک سپه در جلسه نقد و ارزیابی بانک ها در مسیر تحول دیجیتال، داده ها را رگ حیات تحول دیجیتال خواند و بیان کرد: همه تحولات در این حوزه مبتنی بر داده است. هر چه داده گراتر باشیم، گام های دقیق تری در مسیر تحول دیجیتال برداشته ایم.

حسینی با توجه به ضرورت توجه به ماهیت پارادایم در حوزه تحول دیجیتال گفت: تحول دیجیتال زمانی حاصل می شود که مهاجرت های پارادایمیک اتفاق بیفتد و مهاجرت های پارادایمیک باید در هر سه ضلع مثلث افراد، فرآیندها و فناوری رخ دهد.

قائم مقام بانک سپه با بیان اینکه باید پارادایم مهاجرت در ذهن افراد، مبتکران، بانکداران، کارکنان و مدیران در خصوص تحول دیجیتال وجود داشته باشد، افزود: با تعریف جدید از نوآوری باید تلاش کنیم مثلث مشتری، کانال ایجاد شود. و محصول، زیرا نوآوری ارتباط است. این تثلیث تحقق یافته است.

وی ادامه داد: بانکی نوآور است که توانسته با کیفیتی متفاوت نسبت به گذشته مشتریان، کانال ها و محصولات را به هم متصل کرده و در خدمت آنها باشد، بنابراین اکوسیستم نوآوری نیز نیازمند بازتعریف است.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود در حوزه تنظیم مقررات خاطرنشان کرد: قانون جدید بانک مرکزی در حوزه مقررات، ضوابط رفتاری را برای همه فعالان حوزه نوآوری وضع کرده است که به آنها اجازه ادامه فعالیت بدون پرداخت وجه نمی دهد. توجه به آنها

قائم مقام بانک سپه، تعریف پول دیجیتال را یکی از وجوه متمایز قانون جدید بانک مرکزی خواند و گفت: پیدایش بازار پول دیجیتال و وضع قوانین مرتبط از تبعات قانون جدید است.

وی تنظیم فعالیت های نوین مالی در حوزه نقل و انتقال پول و ایجاد زیرساخت ها و بانک های اطلاعاتی جمع آوری و تحلیل داده ها را از دیگر ویژگی های قانون جدید بانک مرکزی دانست و تصریح کرد: مقررات، فرصت ها و مخاطرات را برای نهادها و دولت ها ارائه می کند. باید این فرصت ها و تهدیدها را با هم در نظر گرفت.

حسینی در ادامه به تشریح مفهوم «تأثیر تحول دیجیتال بر افزایش کارایی نسبت به اندازه» در کسب‌وکار پرداخت و خاطرنشان کرد: در تجارت با بزرگ‌تر شدن مقیاس‌ها و افزایش مرزها، کارایی دیجیتال افزایش می‌یابد. “در مقیاس” در مقیاس بسیار بزرگ اتفاق می افتد زیرا بالاترین بازده با کمترین هزینه و در کمترین زمان به دست می آید.

قائم مقام بانک سپه استفاده صحیح از داده های مشتریان، دسترسی قانونی و غیرقانونی، جنبه های امنیتی، جرایم جدید در حوزه تحول دیجیتال و عدم شفافیت مدل های کسب و کار را از ملاحظات و مخاطرات کلیدی در عرصه دیجیتال و نظارتی برشمرد. .

حسینی در پایان به سه رویکرد انفعالی، پیشگیرانه و فعال بانک مرکزی در حوزه مقررات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این سه رویکرد می تواند بر اساس قانون جدید بانک مرکزی آینده تحول دیجیتال در ایران را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بانکداران و فناوران باید به قانون احترام بگذارند و به قوانین جدید توجه بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا