ارزهای دیجیتال

مدیران بانک آینده نظام اقتصادی کشور را مختل کرده‌اند/ دولت برای جلوگیری از ناآرامی‌های اجتماعی، از اعلام ورشکستگی بانک‌ها خودداری می‌کند

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد که مسیر اصلاحات برای بانکهای ناتراز ، از جمله بانک آینده ، بهتر از انحلال آن است ، تأکید کرد که روند اصلاحات بانک ها یک شبه تحقق نمی یابد و بین پنج تا هفت سال طول می کشد تا ساختار بانکی کشور به سطح سلامتی برسد.

طبق گفته های Business News ، گمانه زنی های زیادی درباره پرونده بانک آینده و انحلال آنها در چند روز گذشته مطرح شده است. حتی در فضای مجازی ، در روزهای آینده زمزمه ای به بانک و اعلام رسمی آن وجود داشت. با این حال ، بانک مرکزی با توضیحی شایعات را در این سوال پایان داد.

بانک مرکزی گفت: “امسال ، بانک مرکزی برنامه های لازم را در قالب سهمیه سرمایه ، افزایش نرخ کافی سرمایه ، کاهش ریسک و تصحیح شرکت ها در یک مقطع خاص از زمان ابلاغ کرده است.

در حالی که مسئله اصلاح بانکهای ناتراز و ارائه برنامه های اصلاحات برای شما در محیط اقتصادی ایران برای سالها مطرح شده است ، این برنامه ها هرگز وضعیت بانکها را بهبود نیافته است.

فارشاد پارویزیان ، یک کارشناس اقتصادی و معاون رئیس جمهور در انجمن تجارت ایران ، در مصاحبه ای با اخبار تجاری ، بانک های ایران ، به ویژه بانک آینده را حذف کرده و مسئله انحلال یا اصلاحات را بررسی کرده است.

ساختار دولت باعث شده است که مردم با بانک هایی که نماینده دولت هستند تماس بگیرند

پارویزیان علت اصلی سیستم بانکی و مدیریت اقتصادی فعلی بانک ها در کشور را توصیف کرد و گفت: “ساختار دولت به گونه ای عمل می کرد که مردم نماینده بانک ها به عنوان دولت هستند و بین بانک های خصوصی و غیر دولتی تمایز قائل نیستند.” این یک ریشه معیوب است. “

وی اظهارات خود را با چند سؤال از رئیس بانک مرکزی محمد رضا فریزین ادامه داد: “آقای سرآشپز ، اصلاحات بانک آینده از جیب خودش خواهد بود؟

وی همچنین افزود: “آقای رئیس ، در همان کشورهایی که به طور دائم مورد انتقاد و حتی توهین به همان کشورها به عنوان” نئولیبرال “قرار می گیرند ، چه می شود اگر بانک ها چنین رفتاری داشته باشند ، با مدیران و صاحبان آنها چه می گذرد؟ در کدام کشور توسط بانک مرکزی از بانک مرکزی ، منابع و منابع مردم که به جای آن نظارت بر بانک ها را اصلاح می کنند و چگونه می توانند از طریق شبکه های مرکزی نظارت کنند و چگونه می توانند از طریق شبکه های مرکزی نظارت کنند و چگونه می توانند از طریق شبکه های مرکزی نظارت کنند ، در شبکه بانکی؟

چرا دولت باید از دست دادن یک بانک ورشکسته جبران کند؟

اقتصاددان گفت: “با وجود همه اینها ، باید تشخیص داد كه اگر من نیز رئیس بانک مرکزی بودم ، در شرایط فعلی اقتصاد كشور و با توجه به نیاز به حفظ صلح اجتماعی ، به سادگی تصمیم به انحلال بانك نمی گرفتم.”

وی گفت: “مهمترین چیز این است که ادامه فعالیت های یک بانک در ذهن مردم حاکمیت شده است.” در حالی که بانک ، به ویژه بانک خصوصی ، یک بخش خصوصی است. اگر یک سوپر مارکت ، یک قصاب یا یک کارخانه خصوصی تبدیل به بانکدار و ورشکستگی شود ، دولت هزینه آن را نمی پردازد. چرا اکنون دولت باید از دست دادن یک بانک ورشکسته جبران کند؟ “

“کدام یک از قوانین بانکی کشور مشخص کرده است که دولت یا بانک مرکزی ضمانت بانک های خصوصی است؟” “هنگامی که درج این بانک ها سود کسب می کردند ، افراد دیگر برای کار با این بانک ها درگیر سود خود نبودند؟”

اعلامیه رسمی ورشکستگی یک بانک به معنای از بین بردن سپرده های مردم با این بانک است

پارویزیان گفت: “در شرایط فعلی ، آلودگی تورم اصلاح این بانک ها به کل شرکت تحمیل می شود.” از آنجا که زندگی مردم به بانک ها محدود است و بانک ها در بحران هستند ، زندگی روزمره مردم نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین دولت برای حفظ منافع بخش بزرگی از جامعه و ثبات اقتصادی مجبور به حمایت از بانک ها است. “این حمایت باعث می شود بانک ها به گواک بدرخشند ، اما در عمل ورشکستگی آنها پنهان است.”

وی افزود: “اعلام رسمی ورشکستگی به معنای نابودی سپرده های مردم با این بانک است.” چنین گامی می تواند عواقب جدی اجتماعی داشته باشد. مردم می توانند واکنش های اعتراض جدی داشته باشند. “بنابراین ، دولت از توضیح ورشکستگی برای جلوگیری از ناآرامی های اجتماعی امتناع می ورزد.”

در محیط تحریم اقتصاد ایران ، در هر فعالیتی که به صفر برگشته اند ، نمی توان برای فعالیت های بانکی/ بانک ها پرداخت کرد.

“چرا مردم مجاز به ورود به منطقه بانکی بودند تا چنین شرایطی را برآورده کنند؟” کدام مؤسسه مسئول نمایشگاه بانکها و تعیین صلاحیت مدیران بانک بود؟ چگونه دولت ها در سه دهه گذشته آنها را در این مسیر قرار داده اند؟ چرا سیستم تصویب شده توسط قانون بانکی به طوری که چنین سوء رفتار رخ داده است؟ “

وی گفت: “در محیط تحریم اقتصاد ایران ، که شبکه بانکی این کشور با جهان تقسیم شده است ، فعالیت های بانکی نمی تواند عملی باشد.” با متوسط ​​رشد اقتصادی در سالهای اخیر ، بانک ها همچنین منابع خود را برای ایجاد صفر در هر فعالیت دارند. “

وی همچنین تأکید کرد: “در حالی که جهان به اجرای کامل Basel 3 و حتی Basel 4 Design تغییر یافته است ، سیستم بانکی ایران بازل ۲ هنوز نمی تواند پیاده سازی کند و حتی زیرساخت های لازم را نیز ندارد.”

بانکها برای عدم تحقق سفارشات وام مسکن مستند شده اند. اگرچه آنها نتوانستند آن را تحقق بخشند

پارویزیان گفت: “تا زمانی که بانک ها مجبور به پرداخت تعهدات خدمات شوند ، حفظ سلامت وام و ثبات سیستم بانکی انتظار غیر واقعی است.” به عنوان مثال ، یک دولت قول می دهد سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. در بهترین شرایط تاریخی ، از جمله دوره اجرای آپارتمان ها مهر با بسیج تمام منابع کشور ، حداکثر ۲ تا ۵۰۰۰ واحد در سال ساخته شده است. علاوه بر این ، دولت از سیستم بانکی می خواهد بدون بررسی امکان سنجی مالی خود ، منابع لازم را تأمین کند. چنین هدفی حتی در حالی که تمام منابع بانکی اختصاص داده شده را می توان به دست آورد. “اساساً ، آنها نتوانستند به آن دست یابند.”

وی افزود: “این دستورالعمل ها کاملاً با منطق بانکداری خصوصی مغایرت دارند.” اگر این یک بانک خصوصی است ، حق تعیین یک پارلمان یا مقام دولتی چیست؟ برای انتصاب مدیران از سازمان های دولتی کافی است. چرا باید نسخه برای موسسات خصوصی پیچیده باشد؟ “نتیجه چنین مداخلات چیزی بیش از ضرر انباشته و بحران بانکی نیست.”

مسیر تصحیح برای بانکهای Natraz بهتر از وضوح آن/ بین ۵ تا ۷ سال است که ساختار بانکی کشور به سطح سلامتی می رسد

اقتصاددان گفت: “مشکلات یک شبکه بانکی یک روزه به گونه ای ایجاد نشده است که روزی حل شود و یک تصمیم حل شود.” همه این مشکلات نتیجه چهار دهه حاکمیت نادرست ، طراحی سیاسی ناپایدار و عدم نظارت مؤثر بر سیستم بانکی است. ما نباید کل اقتصاد را از طریق یک تصمیم تکان دهنده فرود بیاوریم. مسیر اصلاحات برای بانکهای ناتراز بهتر از حل آنها است. روند اصلاح بانک ها نیز یک شبه تحقق نمی یابد. “بین پنج تا هفت سال طول می کشد تا ساختار بانکی کشور به سطح سلامتی رسیده باشد.”

وی گفت: “روشهای فعلی مانند ادغام بانکها ، انتقال دارایی یا تبدیل یک بانک خصوصی آسیب دیده به یک بانک دولتی نمی تواند مشکل را حل کند.” “اصل مسئله اصلاح ساختار نظارت و کنترل ایجاد نقدینگی نامشخص است.”

مالک و مدیران بانک آینده در سراسر جهان محاکمه شدند

پارویزیان گفت: “بانک آینده صاحبان و مدیرانی را دارد که چنین اقداماتی را در سراسر جهان انجام داده اند. چگونه یک نفر می تواند ۵ ٪ از کل نقدینگی کشور را فقط در یک سال ایجاد کند؟

قوه قضاییه باید با شجاعت و اراده مقابله با پرونده بانک آینده شروع شود

این کارشناس اقتصادی گفت: “قوه قضاییه باید با شجاعت بررسی کند و چگونه در موارد دیگر مانند چای مانند چای و حتی وزرا آزمایش شده است.” این مشکل فقط یک خطای مدیریتی در یک شرکت نیست. “در عوض ، مدیران بانک سیستم اقتصادی کشور را مختل کردند.”

در پایان ، پارویزیان تأکید کرد: “تا زمانی که چنین تخلفاتی به طور جدی رفتار نشود ، نه تنها اعتماد عمومی به مردم اعتماد خواهد کرد ، بلکه مسیر سوءاستفاده های بعدی هموار خواهد بود. بنابراین ، قوه قضاییه باید این پرونده را از طریق بررسی جامع این پرونده جبران کند ، و هر دو مجری برای جبران خسارات ناشی از مردم تحمیل می شوند.”

برای خواندن صفحه بانک و بیمه را در اخبار تجاری دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا