ترندهای روز

مدیرعامل ایرانی Masimo برای مذاکره درباره اپل واچ خواستار عذرخواهی کوپرتینویی‌ها شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اپل به تازگی اعلام کرده است که اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در فروشگاه آنلاین خود از ۲۱ دسامبر (۳۰ دسامبر) و از ۲۴ دسامبر (۳ دی ماه) در فروشگاه های خرده فروشی خود به فروش می رساند. اکنون رئیس جمهور ایالات متحده، “جو بایدن” تا ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه) فرصت دارد این دستور را وتو کند. اما «جو کیانی» موسس ایرانی ماسیمو اعلام کرده که حاضر است برای حل این مشکل با اپل مذاکره کند اما این مذاکره باید با حسن نیت و عذرخواهی همراه باشد.

کیانی اخیراً در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته است که آخرین بار در سال ۲۰۱۳ با اپل صحبت کرده است. کیانی در مورد مذاکره با سازنده اپل واچ نیز می گوید که بحث در مورد حل این موضوع باید صادقانه انجام شود. او همچنین ظاهرا می خواهد که غول آیفون از ماسیمو عذرخواهی کند.

نظر مدیر عامل ماسیمو در مورد توقف فروش اپل واچ

بنیانگذار ایرانی ماسیمو در مصاحبه خود با بلومبرگ می گوید:

“این یک تخلف تصادفی نیست و اپل عمدا از مالکیت معنوی ما استفاده کرده است. من خوشحالم که اکنون جهان می داند که ما مخترعان و خالقان واقعی این فناوری ها هستیم.”

کیانی همچنین به تصمیم اپل مبنی بر توقف فروش برخی از مدل های اپل واچ، چند روز مانده به پایان مهلت وتوی جو بایدن، به عنوان یک «ترفند» اشاره کرد که او سعی دارد رئیس جمهور آمریکا را برای مخالفت با آن تحت فشار قرار دهد.

علاوه بر امیدواری به تصمیم بایدن، اپل ممکن است بتواند تغییرات نرم افزاری برای جلوگیری از نقض پتنت های ماسیمو در دستگاه های خود ایجاد کند. در همین رابطه، بلومبرگ اعلام کرد که مهندسان اپل سخت در تلاش هستند تا الگوریتم های استفاده شده در سنسور اندازه گیری اکسیژن خون اپل واچ را تغییر دهند. البته با توجه به اینکه پتنت مذکور مربوط به سخت افزار است، ممکن است تغییرات نرم افزاری مشکل را به طور کامل حل نکند. اما احتمالا مناسب ترین گزینه برای حل اختلاف بین این دو شرکت، دریافت مجوز استفاده از پتنت ماسیمو توسط اپل خواهد بود.

با این حال، اپل همچنین ادعا کرده است که Masimo این نبرد حقوقی را آغاز کرده است تا بتواند ساعت هوشمند خود را که مشابه اپل واچ است، روانه بازار کند. با این شرایط باید دید هفته آینده در مورد اختلاف اپل و ماسیمو چه تصمیمی گرفته می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا