اقتصاد جهان

مدیرعامل فولکس واگن: بدون تغییرات بزرگ، دوام نمی آوریم

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، اولیور بلوم، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در گفت و گو با روزنامه «بیلد» تاکید کرد که تغییرات اساسی در این شرکت برای ادامه حیات ضروری است.

اظهارات بلوم در حالی مطرح می شود که فولکس واگن در اوایل ماه جاری اعلام کرد که ممکن است حداقل دو کارخانه خود را در آلمان به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه خود تعطیل کند.

بسته شدن احتمالی اولین بسته در تاریخ تقریبا ۹۰ ساله این خودروساز خواهد بود.

بلوم روز یکشنبه در مصاحبه ای با این روزنامه از برنامه های ریاضت اقتصادی دفاع کرد. وی اذعان کرد که وخامت اوضاع اقتصادی کنونی «آنقدر شدید است که ما نمی‌توانیم به سادگی مانند گذشته ادامه دهیم».

بر اساس این گزارش، سود عملیاتی این شرکت خودروسازی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است. در سه ماهه دوم سال جاری، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافت.

بلوم ادعا کرد که این اخراج باعث صرفه جویی ۴ میلیارد یورویی فولکس واگن (۴.۲۵ میلیارد دلار) می شود.

وی همچنین توضیح داد که هیئت مدیره گروه فولکس واگن در حال کار بر روی “اقدامات بیشتر” برای اطمینان از بقای این شرکت در مواجهه با کاهش فروش خودرو است. فولکس واگن حدود ۱۲۰۰۰۰ کارمند در آلمان دارد.

بلوم توضیح داد که چالش های اصلی پیش روی صنعت خودروسازی اروپا ناشی از همه گیری ویروس کرونا و ورود رقبای آسیایی به بازار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا