بانک و بیمه

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌های عامل کشور ممنوع‌الخروج شدند

به گزارش ایران تحلیل، وحید عزیزی با بیان اینکه یکی از بانک های مطرح کشور از ارائه اطلاعات تراکنش های بانکی مشکوک فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی خودداری کرد، افزود: علیرغم تذکرات مکرر به این بانک، از ارائه این اطلاعات خودداری کرد که از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شد. بر اساس ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم و از سوی دادستانی پلیس مالیاتی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مذکور تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج شدند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی با یادآوری اختیارات قانونی امور مالیاتی از جمله مفاد تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و سایر اختیارات قانونی در دسترسی به اطلاعات فعالان اقتصادی، گفت: سایر موارد به بانک ها و موسسات اعتباری نیز تا پایان اخطار داده شد بهمن ماه برای ارائه اطلاعات آنلاین به امور مالیاتی.

عزیزی با تاکید بر اینکه این اخطار به کلیه مراجع نظارتی کشور گزارش شده است، افزود: در صورت عدم ارائه اطلاعات صحیح در مهلت مقرر و در بستر تعیین شده از سوی سازمان، سازمان امور مالیاتی به صورت دسته جمعی متخلفان را به میزان قابل توجهی مجازات خواهد کرد. فرار مالیاتی احتمالی به این ترتیب فرد مسئول می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا