فناوری

مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: OpenAI یکی از ارکان اصلی دنیای هوش مصنوعی است که محصولات آن تاثیر زیادی بر حوزه های مختلف گذاشته است. با این حال، این بار OpenAI و مدیر عامل آن، سم آلتمن، به دنبال تأثیرگذاری در هالیوود هستند. به نظر می رسد سم آلتمن برای استفاده از مدل هوش مصنوعی سورا با غول سینمای جهان مذاکره کند. شاید اگر این اتفاق بیفتد، هالیوود برای همیشه تغییر کند.

مدل Sora نوعی ژنراتور است که با دریافت درخواست های کاربران، ویدیوی اختصاصی مربوط به نیازهای افراد را تولید می کند. ما قبلاً مدل‌های هوش مصنوعی برای تولید ویدیو را دیده‌ایم. اما طبق شواهد، سورا یک تافته جداست. خروجی های این هوش مصنوعی مولد آنقدر باکیفیت، طبیعی و جذاب هستند که ممکن است گاهی آنها را با فیلم اشتباه بگیرید. این مدل هوش مصنوعی هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، اما ظاهرا سم آلتمن قصد دارد آن را وارد صنعت فیلم و هالیوود کند.

آیا سورا مدل هوش مصنوعی سکان هدایت هالیوود را به دست خواهد گرفت؟

به گفته یک منبع موثق، سم آلتمن قصد دارد با بزرگان هالیوود دیدار کند. این دیدار احتمالا در این هفته برگزار خواهد شد. آلتمن در صحبت های خود قصد دارد کارگردانان هالیوود را متقاعد کند که از سورا استفاده کنند. گفته می شود این اولین بار نیست که مدیر عامل OpenAI با چنین افرادی ملاقات می کند. آلتمن قبلا مذاکراتی را انجام داده بود.

اگرچه Sora هنوز در دسترس عموم نیست، OpenAI به برخی بازیگران و کارگردانان هالیوود حق استفاده از این هوش مصنوعی مولد را داده است. در همین راستا این شرکت با انتشار بیانیه ای شایعات همکاری با هالیوود را تایید کرده است.

این رویدادها می توانند جذابیت نادری برای دنیای هوش مصنوعی داشته باشند. اما حدس زده می شود که مخالفت هایی با استفاده از سورا وجود داشته باشد. پیش از این بازیگران و برخی بازیگران هالیوود نیز با اعتصاب خود نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما اعتراض کرده بودند.

فعالان سینما نگران هستند که هوش مصنوعی به زودی جایگزین آنها شود یا در حالت خوشبینانه از درآمد آنها بکاهد. موضوع کپی رایت و استفاده از چهره برخی افراد مشهور در مدل های هوش مصنوعی از جمله سورا نیز می تواند نگران کننده باشد. در نهایت، حتی اگر هالیوود از این فناوری استفاده کند، باید قوانین جدیدی برای استفاده از آن وضع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا