بانک و بیمه

مدیریت اقتصادی و رفتار دیپلماسی تعیین کننده نرخ ارز| دلار در مسیر بازگشت به کانال 59 هزار تومان

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه قیمت ها در بازار ارز در سه سال اخیر با نوسانات فصلی شدید همراه بوده است، اما در پایان دولت روحانی پس از طرح شبهات اقتصادی و همچنین متاثر از برخی سیاست های ارزی و اقتصادی، دلار به حدود ۷۰ هزار دلار رسید. تومان اما پیش بینی برخی کسانی که معتقد بودند قیمت دلار در این دولت با بحران های اقتصادی به ۱۰۰ هزار تومان می رسد، خوشبختانه با مدیریت بانک مرکزی و تصمیمات اساسی اقتصادی محقق نشد، بنابراین دولت جدید اکنون دلار آزاد را به قیمت ۵۹۰۰۰ تومان تحویل می دهد. اما دلاری که پس از حمله تروریستی اخیر به رئیس دفتر حماس در ایران تغییر کرد و پس از مدت ها نرخ آن به بیش از ۶۰ تومان رسید، ثابت نبود و اکنون به نرخ قبلی رسیده و کانال حماس را بالا می برد. ۵۹۰۰۰ تومان .

کاهش قیمت دلار قبل از ریاست جمهوری دکتر. مزیکیان مدت ها در کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت و ثبات قیمت خوبی داشت با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت ها در بازار به دلیل نحوه مدیریت آن است که به گفته کارشناسان در کنار سیاست ها و تصمیمات بانک مرکزی در مورد ساماندهی بازار ارز و تامین نیاز متقاضیان این محصول در بازارهای رسمی صورت گرفته است. البته نقش افزایش درآمدهای ارزی کشور در نتیجه دیپلماسی اقتصادی و به دنبال آن فروش چشمگیر نفت، توسعه صادرات و همچنین رایزنی هایی که منجر به آزادسازی ارزهای بلوکه شده شد، قابل بررسی نیست. در این زمینه نادیده گرفته شده است.

آدلیل افزایش چشمگیر قیمت ارز در سه سال اخیر به دلیل اجرای برخی اقدامات مانند جراحی اقتصادی و لغو ارز ترجیحی و البته تشدید تحریم های بین المللی و همچنین تنش های منطقه است.

جراحی اقتصادی که باعث افزایش نرخ ارز شد

در هر صورت دلیل افزایش چشمگیر قیمت ارز در سه سال اخیر اجرای برخی اقدامات از جمله جراحی اقتصادی و لغو ارز ترجیحی و البته تشدید تحریم های بین المللی و همچنین تنش های منطقه ای است. ، اما مهم ترین مسئله تاثیر است. گذار به این موضوع قطع تخصیص ارز برای کالاهای اساسی بود که بر رشد نرخ تورم تأثیر گذاشت. اجرای سیاست های رفع رانت و بی عدالتی شکل اجرایی به خود گرفت اما تبعات خاص خود را نیز داشت. با تخصیص این نوع ارز، نظارت نیز بر آن بود تا قیمت کالاهای وارداتی و مصرف کننده متناسب باشد، اما کالاهایی که با چنین ارزی وارد می‌شد، در عمل با قیمت‌های متفاوتی وارد دست مردم می‌شد. قیمت بالایی داشت و این مشکل مشکلات زیادی را ایجاد کرد

اگرچه نرخ ارز در سال های اخیر افزایش یافته است، اما برنامه ریزی ها و تصمیمات مرکزی بانک مرکزی در مدیریت و ساماندهی این بازار، با آغاز فروش ارز در بازارهای رسمی و مجامع، موجب ثبات قیمت آن شده است. زیرا این محصول به صف خرید ارز در بازار آزاد تبدیل شد و دست تاجران سودجو را از آن بازار کوتاه کرد.

دولت جدید علاوه بر انتخاب مدیران و کارشناسان خبره و مجرب برای مدیریت اقتصاد کشور، باید با حفظ چارچوب کسب پول، ایجاد سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات و تجارت، تعامل با دنیا را نیز مورد توجه قرار دهد. این موضوع باعث تحول عظیمی در اقتصاد خواهد شد

راه ارزان شدن ارز و توسعه اقتصاد تعامل با دنیاست

اکنون که دولت جدید به رهبری دکتر. مزکیان کار خود را آغاز کرد و قول داد برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و ساماندهی اقتصاد کشور، باید به فکر ثبات قیمت ها به ویژه بازار ارز باشد تا مانند گذشته قیمت ها به یکباره کاهش پیدا نکند. . موضوعی که در آن علاوه بر انتخاب مدیران و کارشناسان خبره و با تجربه برای اداره اقتصاد کشور، باید به تعامل با دنیا نیز با ایجاد بستر کسب پول، ایجاد سرمایه گذاری، توسعه صادرات و تجارت نیز توجه شود. و از این طریق می توان تحول عظیمی در اقتصاد ایجاد کرد

اسفندیار شاهمنصوری کارشناس بازار در گفت و گو با خبرگزاری “بازار” وی در این زمینه گفت: «دولت دکتر. مزیکیان در زمانی کارآمد است که قیمت دلار زیر ۶۰ هزار تومان بود. از سوی دیگر خزانه داری کشور ۱۸۵۰۰ میلیارد دریافت کرده است.» در چنین شرایطی مسئولان اجرایی و تصمیم گیران اقتصادی و سیاسی باید برای قرار دادن اقتصاد کشور در مسیر رشد و توسعه برنامه ریزی کنند. رشدی که مستلزم تغییرات اساسی در عرصه های مختلف به ویژه ایجاد تعامل با جهان است چرا که بدون ارتباط اقتصادی و سیاسی با دنیا، البته با حفظ اقتدار، اهدافی مانند رشد اقتصادی بالا، بهبود معیشت مردم و … می تواند باشد. تحرک تولید و تجارت حاصل نمی شود.

با برقراری روابط اقتصادی با دنیا در روند ارتقای سطح روابط بین‌الملل می‌توان به اهداف خاصی در راستای جلوگیری از رشد نرخ ارز و حتی کاهش آن دست یافت، بنابراین باید منتظر ماند و دید دولت توسط دکتر. او چه خواهد کرد؟

لزوم توجه به ارتقای سطح روابط اقتصادی و سیاسی با کشورها

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی همچنان بالاست، افزود: مهم ترین موضوع این است که پس از تشکیل و تشکیل کابینه، دولت جدید اقدامات لازم را برای تضمین این موضوع انجام خواهد داد. حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از افزایش قیمت ارز. تجربه نشان داده است که با اتخاذ برخی مسائل سیاسی، بین المللی یا تصمیمات اقتصادی و… قیمت ارز تغییر می کند. اما مسئولان باید مراقب باشند تا اقتدار، تدابیر و جدیت خود را تا حد امکان حفظ کنند، تصمیم اقتصادی نگیرند که منجر به افزایش نرخ ارز و زیر سوال بردن اقتصاد کشور شود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: با برقراری روابط اقتصادی با دنیا پس از ارتقای سطح روابط بین الملل می توان به اهداف خاصی با هدف جلوگیری از رشد نرخ ارز و حتی کاهش آن دست یافت، بنابراین باید این کار را انجام داد و منتظر ماند و دید دولت دکتر چه بر سر اقتصاد کشور و ساماندهی بازار پول می آید چرا که اگر حل مشکلات اقتصادی داخلی و بهبود روابط سیاسی با دنیا نادیده گرفته شود، بی شک دلار در ماه های آینده رقم دیگری به خود می گیرد. در ضمن شما همچنان منتظرش هستید. دولت جدید چه تصمیماتی خواهد گرفت؟

وی ادامه داد: اگر روابط با دنیا با حفظ شرایط چارچوب تقویت شود، قطعا قیمت دلار به کف کانال ۵۰ هزار تومان ختم می شود، اما اگر روابط اقتصادی به دلیل تصمیمات سیاسی برای ارتباط با دنیا ضعیف باشد، این نمی تواند باشد. اینطور باشد می توان گفت که نرخ ارز افزایش نمی یابد. با انتخاب دکتر عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهور جدید، اکنون این انتخاب نشان می دهد که سیاست های دولت به نام اصلاحات در بحث روابط بین الملل و اقتصادی احتمالا دوباره اجرایی شده و درهای تجارت در کشور باز خواهد شد.
Diesem Bericht zufolge waren die Preise auf dem Devisenmarkt bis zum Ende der 13. Regierung zwar einigermaßen stabil, es ist jedoch nicht klar, wie die Kurse anhand der Politik der neuen Regierung im Anschluss an die Entscheidungen der neuen Regierungen und ihrer Politik bestimmt werden in der آینده. البته بازار ارز پس از شهادت دکتر دکتر متحول شد. اسماعیل هنیه و نرخ او به بیش از ۶۱ هزار تومان رسید، اما با توجه به اقدامات بانک مرکزی و بی توجهی مردم به رشد غیرمنطقی نرخ ارز، مورد سیاه نمایی سودجویان قرار گرفت، قیمت این کالا هم اکنون در آستانه قرار گرفته است. ورود به کانال ۵۰۰۰۰ تومان برای ورود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا