بانک و بیمه

مدیریت ریسک با هوش مصنوعی در بانکداری جلوتر از بیمه است

بازار؛ گروه تبادل: رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با اشاره به اینکه تحول دیجیتال در حکمرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به اجرای قوانین و مقررات در حوزه بانکی و بیمه ای تحول دیجیتال به نقل از مرکز پژوهش های شورای اسلامی. در این راستا، آمادگی خود را اعلام می کند، زیرا تاکنون ۱۳ گزارش در مورد تقسیم کار در هوش مصنوعی دریافت کرده ایم.
بابک نگهداری با بیان اینکه حکمرانی دیجیتال باید کارایی را ارتقا دهد، افزود: این امر منجر به انطباق بهتر با مقررات بیشتر، کاهش هزینه های دولت و مردم و به نوعی حل بسیاری از چالش های فعلی می شود. ادعا می شود که تمام جنبه های حکمرانی کاهش هزینه ها، جلب مشارکت و اعتماد مردم و غیره است.
وی با تاکید بر اینکه می‌توان مدل‌های کسب‌وکار جدیدی را در تحول دیجیتال تعریف کرد، گفت: یکی از بحث‌های تحول دیجیتال در حوزه بانکداری و بیمه است که منجر به رشد دقت و خدمات بانکی و همچنین امنیت و حفاظت از اطلاعات می‌شود. بانک ها و شرکت های بیمه بیشتر و فرصت های جدید ایجاد می کند.
نگهداری با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی در حوزه های مختلف وارد صنعت بانکداری شده است، گفت: هوش مصنوعی در مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری، وام دهی، ارزیابی ریسک، تسریع در ارائه خدمات و… نقش آفرینی کرده است.
وی با نگاهی به نقش هوش مصنوعی در صنعت بیمه گفت: نفوذ فناوری به صنعت بیمه کند است و بخشی از این مشکل ناشی از فرآیندهای نظارتی است، بنابراین ارزیابی ریسک و اعتبارسنجی مشتریان از طریق تحول دیجیتال انجام می‌شود. ” اتفاق نیفتاد. است.

نگهداری با تاکید بر اینکه استفاده از تحولات بلاک چین در صنعت بانکداری و بیمه می تواند موثر باشد، گفت: به منظور بهره مندی از ظرفیت های این بخش، واحد هوش مصنوعی در کشور ایجاد شده است تا بتوانیم از طریق آن به این مهم دست پیدا کنیم. استفاده از این ظرفیت ها می تواند رقابت کند. اقتصاد ایجاد کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا