مدیر محصول چه کسی نیست؟ :: افق میهن
این روزها ، مرز بین نقشهای مختلف در دنیای فناوری به حدی باریک شده است که حتی متخصصان نیز گاهی اوقات نمی دانند مدیر محصول کیست و چه کسی مدیر محصول نیست.
این روزها ، مرز بین نقشهای مختلف در دنیای فناوری به حدی باریک شده است که حتی متخصصان نیز گاهی اوقات نمی دانند مدیر محصول کیست و چه کسی مدیر محصول نیست. اگرچه بسیاری از مقالات در مورد وظایف مدیر محصول ، مسیر شغلی ، درآمد و مهارت های مورد نیاز مدیر محصول منتشر شده است ، اما هنوز هم برای بسیاری از موارد زیر وجود دارد:
- آیا کسی که با همه اعضای تیم رابطه مستقیمی دارد؟
- یا کسی که هر روز جلسه اسکرام را برگزار می کند و وظایف تیم را برگزار می کند؟
- شاید فکر کنید شخصی که جدول کار هفتگی را می سازد مدیر محصول است؟!
واقعیت این است که بسیاری هنوز تفاوت بین مدیر محصول هستند (مدیر محصول) ، صاحب محصول (صاحب محصول) مدیر پروژه تحلیلگر تجارت و حتی تحلیلگر تجارت را نمی شناسد. این اشتباه رایج نه تنها در درک نقش افراد مختلف بلکه در مسیر شغلی آنها نیز تأثیر می گذارد. با این حال ، اگر می خواهید مدیر محصول موفق باشید ، اول از همه باید بدانید که مدیر محصول کیست.
به همین دلیل ، در این مقاله می خواهیم به تفاوت دقیق مدیر محصول و این نقش های مشابه بپردازیم تا بتوانید نقش ، وظایف ، مسئولیت ها و قابلیت های یک مدیر محصول خوب را بهتر درک کنید. زیرا برای تبدیل شدن به مدیر محصول خوب ، قدرتمند و موفق ، باید بدانید که مدیر محصول کیست. در این حالت ، می توانید بر مهمترین مهارت ها ، توانایی ها ، برای کسب یا بهبود آنها تمرکز کنید ، بنابراین وقت خود را در توانایی ها هدر ندهید.
مدیر محصول ، صاحب محصول (صاحب محصول) نه!
در روش و ساختار SCRAM ، صاحب محصول کسی است که اولویت های عقب مانده را دارد (عقب نشینی) بیشتر بر عملکرد مناسب وظایف در تیم فنی تعیین و تمرکز می کند. اما مدیر محصول با چشم انداز گسترده تر همه چیز را کنترل می کند. در حقیقت ، این وظیفه مدیر محصول است که نیاز بازار را مشخص کرده و مسیر رشد محصول را تعیین می کند ، به عبارت دیگر ، تمام تصمیمات استراتژیک در مورد خود محصول مخصوص اوست.
تفاوت اصلی مدیر محصول و صاحب محصول این است صاحب محصول اجرای درست را مدیریت می کند ، اما مدیر محصول این مسئول درست کردن همه چیز است.
مدیر محصول ، مدیر پروژه (مدیر پروژه) نه!
اگر کسی فقط به برنامه ریزی ، منابع ، بودجه و تحویل پروژه توجه کند ، او مدیر پروژه است ، نه مدیر محصول. در حقیقت ، مدیر پروژه اطمینان می دهد که فعالیت های تیم به جلو پیش می رود ، اما مدیر محصول تعیین می کند که چه کاری انجام دهد و چرا.
تفاوت بین مدیر محصول و مدیر پروژه در این است که مدیر پروژه مسیر را مدیریت می کند ، اما مدیر محصول مقصد را تعیین می کند.
مدیر محصول استاد اسکرام نیست!
Scram Master یک تسهیلگر بازی می کند ، یعنی موانع تیم فنی را برطرف می کند ، فرهنگ SCRAM را در تیم قرار می دهد و جلسات را مدیریت می کند. اما مدیر محصول کسی است که در مورد مسیر محصول تصمیمات دشواری گرفته است و باید نیازهای بازار را بشناسد و اولویت ها را بر اساس همان پایه تعیین کند.
تفاوت اصلی بین مدیر محصول و SCRAM MASTER در این است که SCRAM MASTER روی تیم و فرآیندهای آن تمرکز دارد ، اما مدیر محصول در کل ، ویژگی ها و موقعیت بازار محصول است.
مدیر محصول ، تحلیلگر تجارت (کارشناسی) نه!
تحلیلگر تجارت بر نیازها و فرآیندهای سازمانی متمرکز است و معمولاً رابط اصلی بین تیم فنی و تجاری است. در حالی که مدیر محصول مستقیماً در چشم انداز محصول ، کاربران نهایی و موفقیت در تجارت آن شرکت می کند.
تفاوت اصلی بین یک مدیر محصول و تحلیلگر تجارت در این است که تحلیلگر تجارت در فکر حل مشکلات فعلی است ، اما مدیر محصول ایجاد آینده ای بهتر برای محصول است.
مدیر محصول ایده ای نیست!
بسیاری از افراد فکر می کنند مدیر محصول ، که فقط ایده های خلاقانه ای دارد و آنها را قرار می دهد. اما در واقعیت ، ایده این است که فقط شروع شود. مدیر محصول باید بتواند ارزش ایده خود را اثبات کند ، تا یک محصول جدید با تیم توسعه ، بازخورد خوراک و بهبود محصول خود را بر اساس بازخورد بسازد.
تفاوت اصلی بین مدیر محصول و یک ایده در این است که ایده فقط آغاز مسیر است ، اما مدیر محصول از ایده تا اجرای و رشد مدیریت می کند.
سریعترین راه برای تبدیل شدن به یک مدیر محصول چیست؟
تاکنون فهمیدیم که مدیر محصول کیست. اکنون وقت آن رسیده است که بدانید چه مسئولیت ها و مسئولیت هایی برای یک مدیر محصول است تا ببینید چه مهارت هایی را برای تبدیل شدن به یک مدیر محصول موفق و موفق نیاز دارید. به طور کلی ، مدیر محصول که مسئولیت کلیه تصمیمات یک محصول را بر عهده دارد و باید روند طراحی و توسعه یک محصول را از مراحل اولیه مانند ایده و استراتژی تا آخرین مرحله ، بازار نظارت کند.
با این تعریف ، وظایف اصلی مدیر محصول عبارتند از:
- نیازهای کاربران ، تجزیه و تحلیل بازار و تعیین استراتژی را شناسایی کنید
- اولویت بندی باقیمانده و همکاری با تیم های فنی ، طراحی و بازاریابی
- بررسی داده ها و بازخورد برای بهبود محصول
- در مورد رشد محصول و تعادل بین نیازها ، محدودیت ها و اهداف تصمیم بگیرید
البته ، یک مدیر محصول دارای قابلیت های فنی و مهارت های نرم خاصی برای انجام وظایف ، مهارت ها و توانایی های خود مانند:
- تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت های بازار
- تجربه کاربر و طراحی محصول را درک کنید
- توانایی هدایت تیم های تخصصی چند جانبه
- مهارت های تصمیم گیری مبتنی بر تجارت
- و از همه مهمتر روح یادگیری مداوم و نگاه استراتژیک
صرف نظر از تمام قابلیت هایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم ، فراموش نکنید که مهمترین مهارت یک مدیر محصول ، اعتبار و تجربه عملی در پروژه های مختلف است. بهترین و سریعترین راه برای دریافت گواهینامه معتبر شرکت در یک مدیریت حرفه ای یا کمپین بوت است.
دانشکده در امتداد اولی جدیدترین ثبت را ثبت کنید شرکت بوت مدیریت محصول خود را آغاز کرده است ، که ترکیبی از آموزش های آنلاین و آنلاین ، کارگاه های عملی و همراهی بهترین اساتید فعال صنعت است. بنابراین اگر می خواهید تمام ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر حرفه ای و ماشین را بدست آورید ، بهتر است به سرعت روی لینک زیر کلیک کرده و در این چکمه ثبت نام کنید.