اقتصاد جهان

مذاکرات اعضای بریکس درباره حذف دلار و سوئیفت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه روز جمعه به نقل از راشاتودی اعلام کرد وزرای دارایی کشورهای عضو بریکس در حال بررسی امکان معرفی یک سیستم تسویه حساب مالی مبتنی بر بلاک چین است که می تواند جایگزین سیستم پرداخت سوئیفت شود.

سیلوانوف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به روزنامه ایزوستیا گفت که ارائه یک سیستم پرداخت جایگزین هدف اصلی گروه BRICS است، زیرا تسویه حساب ها به دلار آمریکا در حال حاضر “خطرات بزرگی” برای تجارت جهانی به همراه دارد.

وزیر روسیه در ادامه تاکید کرد که روسیه پیشنهاد ایجاد یک پلت فرم مشترک برای مبادله دارایی های دیجیتال صادر شده توسط بانک های مرکزی بر اساس ارزهای ملی را ارائه کرده است.

وی گفت: سیستم جدید صورت‌حساب مبتنی بر فناوری‌های نوین دیجیتال در آینده رواج پیدا خواهد کرد.

این مقام روسی از “دارایی های مالی دیجیتال، توکن ها و سیستم بلاک چین” به عنوان ابزارهایی نام برد که لغو سوئیفت را ممکن می کند.

به گفته سیلوانوف، سیستم پرداخت جدید خطری برای بانک ها ندارد زیرا تراکنش های پرداخت از طریق سیستم های بانکی پردازش نمی شوند.

وی تاکید کرد که همه کشورهای عضو بریکس باید ابتدا با این پیشنهاد موافقت کنند.

سیلوانوف گفت که استفاده از ارزهای ملی اکنون ابزار اصلی برای پرداخت های فرامرزی برای روسیه است و افزود که مسکو و شرکای تجاری آن همچنان به دنبال راه های جدیدی برای حمایت از فعالیت های واردات و صادرات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا