ترندهای روز

مذاکرات ایلان ماسک و ترامپ بر سر یک موضوع مهم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ترکیب بالقوه دولت دوم دونالد ترامپ از زمانی که رئیس جمهور سابق آمریکا سومین تلاش خود را در کاخ سفید آغاز کرد موضوع مورد توجه بوده است، اما ظاهراً چنین دولت بالقوه ای می تواند شامل افرادی مانند ایلان ماسک نیز باشد.

مذاکره ایلان ماسک و ترامپ در مورد یک موضوع مهم

ماسک که مالک تسلا و شبکه اجتماعی ایکس است و همچنین بنیانگذار اسپیس ایکس است، در حال مذاکره با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، برای به عهده گرفتن نقش مشاور کاخ سفید در دولت دوم ترامپ است.

ایلان ماسک طی چند روز گذشته بارها تصاویر ترامپ را در «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر کرده و به نوعی برای دومین دوره ریاست جمهوری او تبلیغ کرده و نظر پیروانش را درباره ترامپ جویا شده است.

منابع وال استریت ژورنال هشدار دادند که مذاکرات به هیچ وجه پیشرفته نیست و حتی اگر ترامپ در ایران تحلیلات پیروز شود، ممکن است به قدرت گرفتن ماسک منجر نشود. اما این گفتگوها ادامه اتحاد رئیس جمهور سابق آمریکا با رهبران تجاری محافظه کار را نشان می دهد.

گفته می شود که ترامپ و ماسک در ماه چندین بار تلفنی صحبت می کنند و غول تسلا با تلفن شخصی ترامپ با متحد خود در مارالاگو در تماس است. این دو در مورد موضوعاتی از جمله فناوری، نیروی فضایی ایالات متحده و تقلب در رأی‌دهندگان بحث کرده‌اند – مورد علاقه ترامپ زیرا مربوط به توطئه‌های ایران تحلیلاتی او در سال ۲۰۲۰ است.

ترامپ و ایلان ماسک پیش از این پس از کناره گیری این میلیاردر آمریکایی از شورای مشورتی فناوری کاخ سفید در اواسط سال ۲۰۱۷ به دلیل خاتمه مشارکت ایالات متحده در توافقنامه آب و هوایی پاریس توسط دولت ترامپ، با یکدیگر اختلاف داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا