اقتصاد جهان

مذاکرات بوئینگ و خطوط هوایی ترکیه برای خرید 225 جت مسافربری

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، احمد بولات، مدیرعامل ترکیش ایرلاینز (ترکیه ایرلاینز) اعلام کرد که این شرکت با مذاکره با بوئینگ برای خرید ۱۵۰ فروند هواپیمای باریک پیکر ۷۳۷ مکس و ۷۵ فروند هواپیمای عریض موافقت کرده است. -بادی مدل ۷۸۷ ادامه خواهد داشت

البته به نظر وی نتیجه نهایی این مذاکرات به توافق بر سر قیمت موتور هواپیما بستگی دارد.

بولات گفت: “ما می توانیم سفارش بوئینگ را حتی زودتر اعلام کنیم، اما … در مورد ۷۳۷ Max، تنها یک (گزینه) برای موتور وجود دارد و آن موتور شرکت CFM است، بنابراین تصمیم گیری در مورد حداکثر به هواپیما بستگی دارد.

بر اساس این گزارش، ترکیش ایرلاینز پیشنهاد متقابلی را به سی اف ام، سرمایه گذاری مشترک جنرال الکتریک و سافران فرانسه ارائه کرده و منتظر پاسخ آنها است.

ما پیشنهادات متقابل خود را داده‌ایم و اکنون منتظر هستیم تا آنها موافقت کنند و در نیمه راه هستیم. بنابراین اینکه چقدر سریع (معامله) تکمیل خواهد شد بستگی به این دارد که تامین کنندگان موتور (جت) و بوئینگ چه زمانی به توافق برسند.” بولات گفت: به این مذاکرات پایان دهید.

بولات در حاشیه نشست سالانه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در دبی به خبرنگاران گفت: ایرباس همچنان برای یک قرارداد احتمالی رقابت می کند.

او گفت: این (سفارش) می تواند به ایرباس برود، لازم نیست بوئینگ باشد زیرا محصولات مشابه هستند.

رئیس شرکت هواپیمایی ترکیش در ادامه افزود: ما می خواهیم با استفاده از هر دو محصول موجود در بازار، خطرات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا