ورزشی

مذاکره پرسپولیس با برانکو قبل از جواب نهایی یحیی؛ نمایش درویش یا تعارف با گل محمدی؟

به این ترتیب هنوز ۲۴ ساعت از جدایی رسمی یحیی از پرسپولیس نگذشته است. این در حالی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس و در راس آن رضا درویش در چند روز اخیر بارها گفته اند منتظر نظر نهایی یحیی خواهند بود و سپس سراغ گزینه های دیگر خواهند رفت. مهلتی که پرسپولیس به یحیی داد روز یکشنبه است که بعد از آن گفته شد این سرمربی اعلام کرده شرایط همکاری را ندارد. بنابراین پرسپولیسی ها از روز یکشنبه مطمئن شده اند که یحیی قصد ادامه کار در پرسپولیس در نیم فصل را ندارد و تصمیم او برای خداحافظی جدی است.

اتفاقا همان روزهایی بود که رضا درویش فاش کرد ۱۰ گزینه خارجی را زیر نظر دارند و قرار است رزومه آنها بررسی شود. اولین ابهامی که در این بین وجود داشت این بود که چطور رزومه ۱۰ مربی را به یکباره گرفتند که اعلام کردند در این مقطع به گزینه ای غیر از یحیی فکر نمی کنند. تحلیل اولیه این است که مسئولان باشگاه قصد داشتند یک مسیر انحرافی ایجاد کنند و داستان ۱۰ گزینه را مطرح کنند تا توجه را از مسیر اصلی که همان مشورت با گزینه واقعی است، منحرف کنند. این موضوع شاید در نگاه اول اتفاق افتاده باشد اما اتفاقی که اخیرا رخ داده و تصاویری از مذاکره نماینده پرسپولیس با برونکو در امارات منتشر شده است، نشان می دهد که مسئولان باشگاه ظاهرا قبل از گرفتن نظر نهایی یحیی یا منتظر ماندن از او، برخلاف شعار پس از آن، آنها مذاکره با برانکو را آغاز کرده اند. البته در این بین نمی توان به مدیران این تیم ایراد گرفت چرا که شاید آنها نمی خواستند فرصت را از دست بدهند، بلکه اصرار داشتند که تا آخرین لحظه منتظر تصمیم یحیی باشند یا ادعای عجیبی که خود یحیی می گوید. سرمربی بعدی را تعیین خواهد کرد، چنین اظهاراتی است. که چندان با فضای واقعی همخوانی ندارد.

روز یکشنبه یحیی نظر نهایی خود را اعلام کرد و گفت: قطعی نیست; پرسپولیسی ها اما ظاهرا قبل از این تاریخ با برانکو مذاکره کرده اند. برای درک این موضوع می توان به سابقه اردوی تیم ملی عمان در امارات و سفر آنها به قطر اشاره کرد. روز عمان ۸ دی او سابقه بازی در امارات را دارد و پیش از این اردوی خود را در این کشور برپا کرده است. یحیی گل محمدی در یازدهم دی پس از بازی با مس رفسنجان استعفای خود را اعلام کرد. تا اینجای کار مشکلی نیست، اما بد نیست که عمان هم زمان با تیم ملی ایران یعنی دیروز وارد دوحه شد. از آنجایی که سفر به کشوری دیگر نیاز به تشریفات خاصی دارد و از سوی دیگر عنوان می شود که پس از هماهنگی با مسئولان فدراسیون فوتبال عمان، نماینده باشگاه پرسپولیس با برونکو مذاکره کرده است، بنابراین تصاویر منتشر شده را نمی توان به آخرین ربط داد. ۲ روز. در واقع از شواهد مشخص می شود که رضا درویش و مسئولان باشگاه پرسپولیس قبل از یکشنبه که آخرین مهلت یحیی بود با برانکو مذاکره کرده اند و بقیه ماجرا مثل پازل کنار هم نشسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا