اخبار بورس

مراحل انتقال سهام عدالت متوفی به وراث + مدارک مورد نیاز

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاموراث متوفی برای واگذاری سهام متوفی تحت نظام ارث باید طبق روال اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه صندوق اقدام کنند.

از این رو:

گام یک : یکی از وارثان ضروری سجامی این اولین شرکتی بود که با پورتال یکپارچه فعالان بازار سرمایه سروکار داشت ddn.csdiran.ir ورودی

مرحله دوم: با ورود به بخش “مواد سهام فوت شده” و با کد کشور و تاریخ تولد متوفی را وارد کنید تا حدی “پرس و جو کنید که آیا نوبت شما برای تشکیل پرونده است. وی در مورد زمان اقامه دعوی و ماهیت دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده است.

مرحله سوم: پس از تایید تاریخ ثبت نام، می توانید با یکی از مکان های زیر تماس بگیرید دفاتر کارگزاری مورد تایید بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت و

مرحله چهارم: در پایان پس از ارسال پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق قسمت «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای کلیه وراث وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده

بر اساس این گزارش، وراث باید مدارکی از قبیل: عکس کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا همان عکس اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث ذکر شده در سند انحصار وراثت. (با اعلام مهر کارت ملی یا گواهی شماره ملی به متقاضی مهر سازمان ثبت احوال می تواند کارت ملی را جایگزین کند. اصل یا تصویر متناظر با اصل سند انحصار وراثت متوفی (در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد، مطابق بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای رسیدگی به اعتراض، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد اولاد پدر و مادر متوفی نیز لازم است) و ارائه اصل یا رونوشت وصیت نامه رسمی متوفی اگر سند انحصار دارید و ضمیمه می کنید باید در دست داشته باشید.

سیستم SJAM چیست؟

سجام یک سامانه زیرساخت شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمامی فعالان این بازار اعم از «سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران مؤسسات» تنها یک بار و برای همیشه اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می کنند. پس از احراز هویت شخصی، آنها می توانند خدمات را بر اساس داده های تأیید شده دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و محل سکونت دائمی افراد ثبت می شود و از این پس هیچ موسسه مالی ملزم به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار نیست. سهامداران می توانند به وب سایت مراجعه کنند www.Sejam.ir SEJAM را به صورت الکترونیکی ثبت و احراز هویت کنید.

مزایای ازدواج

نکته قابل توجه: «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود جاری، مستمری و سود سهام، امکان دسترسی به درگاه مشمولان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن از جمله میز خدمات الکترونیک، بازرسی و گزارش دهی دارایی ها.» از جمله مزایای ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام می توان به دریافت گواهی سهام، درج مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی، گزارش سود پرداختی، سابقه سود سهام و گزارش حق اشتراک استفاده نشده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا