اخبار اقتصاد ایران

مرتضوی: حق عائله‌مندی به فیش حقوقی کارگران اضافه شد | جوانی: این پیشنهاد قطعی نیست

ادامه مذاکرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای سبد معیشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حق اعضای خانواده به فیش های حقوقی سال ۱۴۰۳ کارگران اضافه می شود، گفت: پیش بینی ما حداقل ۵۰۰ هزار تومان است اما هنوز رقم نهایی قطعی نشده است. .

ایران تحلیل، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: یکی از حقوق کارگران حق کارگران است. خانواده ای که تصویب شد و از این پس فیش حقوقی آنها درج می شود. درج شود

وی با بیان اینکه هنوز رقم دقیق حق عائله مندی قطعی نشده است، گفت: پیش بینی ما حداقل ۵۰۰ هزار تومان است اما رقم نهایی هنوز قطعی نشده است.

مرتضوی با اعلام اینکه جلسات شورای عالی کار تا توافق نهایی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی ادامه خواهد داشت، گفت: طرفین در خصوص تعیین سبد معیشتی و نوع یارانه عشر کارگران برای تعیین حداقل اختلاف نظر دارند. دستمزد، و آنها هنوز به توافق نرسیده اند.

داود جوانی در گفت وگو با فارس گفت: جلسه بعدی شورای عالی کار فردا دوشنبه ۲۸ است. اسفند برگزار می شود، هم اکنون نمایندگان کارگر و کارفرما در حال مذاکره برای تعیین سبد معیشت خانواده کارگر هستند.

وی در خصوص ارقام ارائه شده گفت: تاکنون روی هیچ عددی به توافق نرسیده ایم و ارقامی که برای افزایش حداقل دستمزد کارگران ارائه می شود، حدس و گمان است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره ادعای افزایش حقوق اعضای خانواده از دریافتی کارگران گفت: این پیشنهاد هنوز مورد موافقت گروه کارگری و کارفرمایی قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا