اقتصاد جهان

مردم انگلیس همچنان تحت فشار هزینه های بالای زندگی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از زمان اعلام تاریخ برگزاری انتخابات سراسری بریتانیا و آماده شدن برای ۴ جولای تلاش های فشرده ای برای انتقال پیامی کلیدی در انتخاب خود انجام داده است. کمپین و پیام این است: اقتصاد بهبود یافته و تورم کاهش یافته است … همه چیز رو به جلو است.

این یک واقعیت متفاوت برای میلیون ها نفر در سراسر بریتانیا است که هنوز از قیمت های بالای غذا، انرژی و خانه رنج می برند.

بحران مستمر هزینه های زندگی نگرانی اصلی رای دهندگان در انتخابات عمومی است، زمانی که نمایندگان مجلس تمام ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را پر می کنند و رهبر حزبی که اکثریت را به تنهایی یا در یک ائتلاف به دست آورد، به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.

در حالی که به نظر می رسد محافظه کاران سوناک پس از ۱۴ سال قدرت، شکست خواهند خورد، وضعیت اقتصادی وخیم – همراه با سرخوردگی عمیق رای دهندگان از سیاست و سیاستمداران – به این معنی است که خلق و خوی غالب قبل از انتخابات به جای هیجان و امید با تغییر مشخص می شود. حتی اگر حزب مخالف کارگر پیروز شود.

اگرچه تورم پس از افزایش در سال‌های اخیر به سطوح نزدیک به نرمال بازگشته است، اما هزینه قبوض انرژی و اقلام موجود در قفسه‌ها همچنان بالاتر از قبل از همه‌گیری است که شروع به افزایش کرد.

اگرچه دستمزدها در این کشور به تدریج افزایش یافته است، اما وام مسکن و اجاره بها نیز در کنار نرخ بهره افزایش یافته و بخش های زیادی از درآمد خانوار را از بین برده است.

تورم در بریتانیا در پایان سال ۲۰۲۲ به رکورد ۱۱ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم این کشور در چهار دهه اخیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا