فناوری

مردم باید از مجلس مطالبه‌گری کنند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، ظهر امروز – چهارشنبه ۲۲ دی – در اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اولین نهادی است که به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد. ) در جمهوری اسلامی. تاسیس شد.

وی افزود: امام فرمودند سازمان یا وزارتخانه یا نهادی تشکیل شود که حتی در همه زمینه ها رهبری را به من بدهد و تذکر قدرتمندی بدهد و در ۲۲ بهمن ۵۷. قول معروف خود را در این باره صادر کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: دولت موقت آن زمان از ایجاد چنین نهادی جلوگیری کرد و می گفت این دخالت در کار دولت است و این موضوع تا زمان آیات عظام جنتی، قربتی و حتی آیت الله رئیسی به عنوان دبیر اول. پایه آن را گذاشتند.

ما می خواهیم امر معروف را احیا کنیم

با بیان اینکه مبنای تشکیل ستاد بر اساس اصل هشتم قانون اساسی است، سه بخش نظارت مردم بر مردم، نظارت مردم بر دولت و نظارت دولت بر مردم است. رهبر معظم انقلاب این نهاد را ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نامیدند، گفتند منفی است و امروز کلمه احیاء از این ستاد حذف شده است اما در واقع این وظیفه ماست. در این زمینه احیا و احیا امری امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام طاهری آکردی با بیان اینکه احیای نظام مردمی به معنای بی تفاوت نبودن است، تصریح کرد: نباید نسبت به مفاسد موجود در جامعه، ثروت و تضییع حقوق مردم بی تفاوت باشیم و اجازه دادیم خلاف قانون نوشته شود. علایق مذهبی .

بالاترین مرحله شهرت، احیای امر خداوند در جامعه است

وی ادامه داد: بالاترین مرحله از الگوی اعمال خیر، احیای نظام الهی در جامعه است. همانطور که امام حسین (ع) در جامعه ای که مردم دیندار بودند و کفر در آن نبود، امر به معروف کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه سطح امر به معروف تنها حجاب و عفاف و کنترل چشم مردان نیست، گفت: احیای امر الهی در جامعه باید توسط دولت انجام شود. ; بلکه دولت باید برنامه ریزی کند و امیدوار باشد. لذا امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی این کار را کرد.

وی افزود: شهرت مفهومی انتزاعی و فانتزی نیست، بلکه باید برای احیای آن تلاش کنیم حتی اگر جان خود را بدهیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مردم نسبت به اتفاقات پیرامون مطالبه گر باشند، شاید خیلی از دولتمردان این موضوع را دوست نداشته باشند اما این موضوع یکی از وظایفی است که در ستاد تعریف شده است.

حجت الاسلام طاهری آکردی افزود: قانونی با عنوان «حمایت از دولتمردان» وجود دارد که نقاط ضعف و قوت خود را دارد، اما چندین وظیفه مهم از جمله ترویج فرهنگ سیاست گذاری عمومی، نظارت بر اجرای دستورات را بر عهده دارد. دولت. نهادها، حمایت از دولتمردان و نظارت بر عفاف و حجاب برآمده از این حکم است.

وی با بیان اینکه کارهایی با کمک تشکل های مردمی انجام شده است تا مبنای بحث مطالبات قرار گیرد، گفت: در زمینه ترویج فرهنگ، آموزش، پژوهش و کار رسانه ای و هنری کارهایی انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: چون ستادی است افراد زیادی نداریم اما مردم ما در تشکل های مردمی هستند و اگر همه مردم ایران بیایند. در این زمینه می توانند عضو شوند و آموزش ببینند.

طراحی عمرو با معروف بر چهار اصل استوار است

وی در ادامه درباره مشکلات این ستاد اذعان داشت: چهار اصل را برای بهبود کارها تعریف کرده ایم. قانون، تعامل، خواسته های مردمی و دستورالعمل های رهبری بر اساس این چهار اصل برای ترویج پروژه های شناخته شده است.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اتفاقات سال گذشته گفت: افکار عمومی پس از حوادث سال گذشته نسبت به ستاد حساس شد و مشکلاتی از جمله برنامه های گشت ارشاد فرجا را به ستاد نسبت داد.

وی تاکید کرد: برای تغییر این نگرش و ترویج فرهنگ انجام بهترین کارها در بین توده ها و نخبگان، بیش از ده الگوی آموزشی طراحی کرده ایم که هنوز در حدی که بخشی از تحصیل در رشته ها و دانشگاه ها اجرا نشده است. دانستن آموزش یکی از برنامه های مستمر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه خواسته مشتری است و مطالبه را خرج نمی کند، گفت: ساخت کلیپ، انیمیشن و … را برای آموزش عموم مردم شروع کرده ایم و شروع کرده ایم. ساخت کلیپ در زمینه دانشگاه ها هم. انیمیشن و … باید جلسات علمی داشته باشیم. و کرسی های آزاد اندیشی برای فرهنگ سازی در محیط دانشگاه برگزار شود.

برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر جدولی از مشاهیر درست کردیم

وی با بیان اینکه برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر جدول معروفی برای ایران تحلیل فیلم های تولید شده در این حوزه ایجاد کردیم، گفت: جشنواره ای نیز در حوزه معروف در نظر گرفته شده است که هنرمندان در ۹ رشته آثار هنری خود را ارائه کنند. . زمینه های. مشمول حکمیت

حجت الاسلام طاهری آکردی با بیان اینکه بر همه واجب است آنچه را که معلوم است انجام دهند، تاکید کرد: بنا داریم در حوزه های مختلف تشکل هایی را فعال کنیم که مردم نظارت بر مردم و مردم نظارت بر دولت داشته باشند تا مفاسد را رصد کنند. می توانند در حوزه امور طرحی را الگوبرداری کنند. سود مرکب بانکی و اقساط دیرکرد همه منفی است و باید مورد اعتراض و مطالبه مردم قرار گیرد.

وی آموزش به ویژه در حوزه مبانی دینی را لازمه زبان و سایر حوزه های مورد علاقه مردم دانست و گفت: در برخی حوزه ها نهادها و سازمان هایی را شبکه بندی کرده ایم تا خودشان بتوانند نکات منفی را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی کنند. ” . آی تی.”

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب را به ستاد واگذار کردم، گفت: در این راستا در اردیبهشت در این ماه ستاد حجاب در وزارت کشور تشکیل شد که رئیس آن وزیر کشور است و ما همکاری می کنیم تا موازی کاری با این ستاد نداشته باشیم.

با چماق حکومت نمی توان با فساد مبارزه کرد

وی راه حل مشکلات جامعه را مطالبات مردمی دانست و افزود: با کمک دولت نمی توان با فساد مبارزه کرد و اگر مردم چیزی می خواهند به میدان بیایند.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به جمعیت میلیونی جوامع ملی مذهبی در کشور تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که بیش از ۸۵ درصد مردم ایران به حجاب و پوشش عرفی اعتقاد دارند، حدود ۱۰ درصد به حجاب اعتقاد ندارند و ۵ نفر نیز به حجاب اعتقاد دارند. درصد معتقد به حجاب ندارم اصلا باور نکن

وی راه حل مشکلات عفاف و حجاب را توجه به هویت تاریخی، ملی و مذهبی این افراد دانست و گفت: حجاب از گذشته های دور و در طول تاریخ حتی در زمان حمله مغول در طبیعت ایرانیان وجود داشته است. هیچکس نتوانسته فرهنگ برهنگی را به ایران معرفی کند. .

فرهنگ ایرانی از ابتدا با اسلام یکی بود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: اسلام هرگز با ایرانیان وارد جنگ نشد زیرا فرهنگ و آموزه های اسلام و فرهنگ ایرانیان یکی بود، بنابراین ایرانیان به راحتی اسلام را پذیرفتند.

وی تاکید کرد: ایرانیان از همان ابتدا فرهنگ عفاف و حجاب را داشتند و با ورود اسلام به ایران، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به آن اضافه شد.

وی برخی رفتارهای خلاف عرف جامعه را اعتراض مدنی مردم به برخی مسائل از جمله مشکلات اقتصادی دانست و گفت: طبق آمار از ابتدا آبان تا اول آذرماه امسال ۲۸۵ هزار اخطار در یکی از ایستگاه های مترو تهران داده شده است. . تنها ۴۰ مورد اخطاری منجر به تنش شد که ۳۶ مورد آن در محل حل و فصل شد و ۴ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

حجت الاسلام طاهری آکردی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ تذکر زبانی و کم توجهی را در بین مردم نهادینه کنیم افزود: قدرت ما در توان مردم است، جامعه ما مذهبی است و اتفاقات سال گذشته باعث آن شد. درخواست دانشجو شدن و ورود به این رشته در سال جاری. الهیات افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: باید جامعه را به بلوغی برسانیم که احترام به قانون، احترام به یکدیگر و سازندگی کشور در اولویت قرار گیرد و تفرقه و بازی در پازل دشمن کنار گذاشته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به ایران تحلیلات پیش رو گفت: از همه جریانات سیاسی و مردم دعوت می کنیم در ایران تحلیلات شرکت کنند، اعتراض خود را از طریق ایران تحلیلات ابراز کنیم نه با تخریب کشور. زیر ساخت

قانون افشای اطلاعات یک مثال شناخته شده است

وی با اشاره به تصویب قانون افشا در شورای اسلامی گفت: این قانون یکی از مصادیق بارز آن است.

حجت الاسلام طاهری آکردی یکی از راه های جلوگیری از فساد را تقویت مبانی دینی مردم به ویژه دانش آموزان دانست و افزود: قانون گرایی، میهن پرستی و احترام به بزرگترها باید در کتاب های درسی آموزش داده شود، البته کتب درسی نیز باید آموزش داده شود. در حال بازنگری هستند. کار وقت گیر است. است.

ضرورت طرح مطالبات در خصوص فضای مجازی

دبیر ستاد کل کشور ادامه داد: مردم باید از مجلسی که به نام انقلاب و با شعار شفافیت و اصلاح فضای مجازی روی کار آمد مطالباتی داشته باشند چه در حوزه شفافیت و چه در حوزه فضای مجازی

وی خاطرنشان کرد: گروه های مردمی باید مطالبات معقولی داشته باشند و آن وقت است که مشخص می شود مردم چقدر مذهبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا