اخبار بورس

مردم به دنبال تأثیر وعده‌ها در تابلوی معاملات‌اند

بازار سرمایه در چهار سال گذشته چند ساعت در مجلس مطرح شده است؟

سخنان نمایندگان، مدیران عالی رتبه کشوری و دولتمردان در بازار سرمایه؛ تا زمانی که سرمایه گذاران و مردم تاثیر خود را در تابلوی معاملات نشان ندهند و در وعده خود باقی نمانند، برای سرمایه گذاران و مردم بی فایده و بی ارزش خواهد بود.

مردم به دنبال تاثیر وعده ها بر روی تابلوی معاملات هستند

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه؛ در گفتگو با اخبار بورس; وی به بررسی تاثیر تصمیمات نمایندگان شورای اسلامی بر بازار سرمایه پرداخت و در این زمینه عنوان کرد: سخنان نمایندگان، مدیران ارشد کشوری و دولتمردان در بازار سرمایه؛ در این راستا با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد بازار سرمایه صحبت شد. تا زمانی که سرمایه گذاران و مردم تاثیر خود را در تابلوی معاملات نشان ندهند و در وعده خود باقی نمانند، برای سرمایه گذاران و مردم بی فایده و بی ارزش خواهد بود. به عنوان مثال در جریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که آقای رئیسی که هم اکنون به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب می شود، در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از سازمان بورس بازدید کرد و در اولین مصاحبه های ایشان صحبت های جالبی درباره بازار سرمایه صورت گرفت.

وعده های خوب باید بر کمیته تجارت تاثیر بگذارد

وی در ادامه افزود: نمایندگانی که در نهایت به شورای اسلامی راه پیدا کردند نتوانستند بسیاری از اقدامات را انجام دهند و این مشکل با توجه به تجربیات دوره های گذشته محسوس است. به عنوان مثال در مجلس فعلی بسیاری از قوانین مصوب در حوزه اجرا و اجرا از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

بازار سرمایه از اولویت مردم و رای دهندگان بیرون هستند!

برای تعیین تعداد افراد فعال در این بازار می توان از ارزش معاملات و تعداد کدهای سهام فعال استفاده کرد. اگر همه این کدهای فعال را جمع آوری کنیم به یک درصد از رای دهندگان نمی رسد.

نمایندگانی که پول کباب و مرغ ندارند از بازار سرمایه می گویند!

فلاحیان درباره دلایل استفاده موقت از بازار سرمایه به عنوان ابزاری توضیح داد: بازار سرمایه حداقل تا به امروز جایی در دولت نداشته که صدای سهامداران مهم باشد. نفوذ نمایندگی ها در بازار نیز امروز کاهش یافته است. به عنوان مثال در سال های اخیر در بازار و جامعه ملاحظاتی مطرح شده است که مردم معتقدند در ماه و نزدیک به دهه فجر وضعیت ثابتی برای بورس و نرخ دلار وجود دارد. اما امسال عکس این موارد را شاهد بودیم و به نوعی می توان گفت که توجه مردم به این موارد کم شده و واقعیت ها بیشتر نمایان شده است.
مشکل اینجاست که حمایت فقط به صورت شفاهی حفظ شده و در عمل اقداماتی مانند اوراق با نرخ سود ۳۰ درصد عملی شده است. یا میانگین سود صندوق ها ۲۸ درصد در نظر گرفته می شود که با این تفاسیر بازار سرمایه را به سمت و سوی خوبی سوق نمی دهد.

بازار سرمایه در چهار سال گذشته چند ساعت در مجلس مطرح شده است؟

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که چند ساعت در مجلس برای سوالات مربوط به بازار سرمایه در نظر گرفته شده است. فقط در کمیسیون اقتصادی که به مسائل مربوط به ۱۷ اردیبهشت رسیدگی می کند، ماه امسال بود که جلسات جدی در این خصوص تشکیل شد اما در نهایت نتیجه ای مشخص نشد و عامل آن مشخص نشد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا