ترندهای روز

مردم تهران منتظر یک شگفتی عصرگاهی باشند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شمالی و شمال شرق استان و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران از چهارشنبه تا شنبه (ساعت ۲۸ الی ۳۰) هواشناسی زرد را اعلام کرد. تیر) وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب در دامنه ها و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران پیش بینی می شود.

تهرانی ها منتظر یک سورپرایز شبانه باشند

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی موضعی معابر و روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها، لغزنده بودن معابر به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، خطر ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت موقتی وجود دارد. سازه ها، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و در خارج از شهر، احتمال سقوط اجسام و شکستن نهال ها و درختان قدیمی از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با خودداری از استراحت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی و کوه نوردی و پرهیز از صعود به قله ها به ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از تردد عشایر و چرای دام ارتفاعات و سواحل رودخانه ها لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و آبراه ها، خودداری از استقرار در اماکن مرتفع مانند برج ها و دکل ها، پرهیز از پرواز گلایدرها و هواپیماهای سبک و بالگردها، اخطار به بهره برداران و پیمانکاران در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را توصیه می کند. .

اخطار زیر است: از چهارشنبه تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۱). تیر) در بعدازظهر تا شب وزش باد شدید گاهی بسیار شدید در نیمه جنوبی و قسمت های غربی همراه با خیزش گرد و خاک، محدودیت دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در این شرایط آب و هوایی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست و تابلوها و تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها، خطر شکستن درختان و نهال های کهنسال، در مناطق مستعد گرد و غبار وجود دارد. افزایش و امکان گسترش موقت. گرد و غبار از استان های همجوار و کاهش کیفیت هوا و احتیاط در تردد جاده ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست مانند داربست، خودداری از استقرار در نقاط مرتفع مانند برج ها و دکل ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماها و هلیکوپترهای سبک و رانندگي و توقف در كنار درختان و سازه هاي ناتمام، اطمينان از استحكام گلخانه ها، خودداري از استفاده از سموم يا سم پاشي باغات و مزارع در هنگام وزش باد و احتياط در انجام كارهاي ساختماني رعايت شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ تیرماه) صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی گراد و در روز جمعه (۹ تیر) صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر ابری خواهد بود. و باد افزایش می یابد، در برخی نقاط باران می بارد. وزش باد پراکنده گاهی شدید با حداقل دما و حداکثر دمای سانتی گراد پیش بینی می شود.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا