اخبار اقتصاد ایران

مردم توان خرید ندارند/ منتظر گرانی مسکن در ١۴٠٣ باشیم؟ :: ایران تحلیل

دبیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رفتار بازار مسکن در بهار سال ۱۴۰۳ گفت: با رشد نرخ دلار احتمال تکرار تجربه رکود تورمی در بازار مسکن وجود دارد.

به گزارش ایران تحلیل، سعید لطفی درباره وضعیت بازار مسکن در بهار سال ۱۴۰۳ با توجه به پیش بینی نرخ دلار گفت: لازم به ذکر است که در ابتدای سال جدید دولت نرخ تورم را به صورت رسمی اعلام می کند. که همه بازارها از جمله مسکن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. می گذارد.

وی درباره رفتار بازار مسکن گفت: فروردین با توجه به ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، معاملات عملا بسیار ضعیف است. اردیبهشت در این ماه بازار منتظر شاخص های اقتصادی از جمله نرخ تورم است. لازم به ذکر است که بازار مسکن بسیار ترسو است و تا زمانی که این بازار به ثبات خاصی نرسد، معاملاتی در آن صورت نمی گیرد.

لطفی با اشاره به تجربه رکود تورمی در بازار مسکن در سال های گذشته، گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می برد و حجم معاملات کاهش یافته است، اما باید توجه داشت که بازار مسکن نیز با رکود تورمی مواجه شده است. در سال های گذشته و در صورت افزایش نرخ در سال جاری شاهد رکود تورمی در این بازار خواهیم بود.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: قدرت خرید مردم از عهده قیمت های فعلی برنمی آید و در صورت افزایش قیمت های فعلی تعداد معاملات کاهش می یابد و در حالی که قیمت مسکن به دلیل عوامل متعددی افزایش می یابد، قدرت خرید مردم بیش از قبل از. .

لطفی در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار مسکن افزود: افزایش نرخ دلار قطعا بر بازار مسکن تاثیر می گذارد اما بازار مسکن تاثیر آنی را نشان نمی دهد و می توان تاثیر آن را بر مسکن مشاهده کرد. بازار پس از مدتی پس از افزایش نرخ دلار.

وی تاکید کرد: دولت با سرکوب نرخ دلار در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ توانست افزایش قیمت مسکن را کنترل کند، اما رشد نرخ دلار در ماه های پایانی سال گذشته مسکن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا