بانک و بیمه

مردم در فضای مجازی طلا و سکه نخرند| مراقب پلمب‌های تقلبی باشید

به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان وی در خصوص فروش طلا و سکه بدون فاکتور در فضای مجازی افزود: در سال های اخیر خرید و فروش طلا و سکه در برخی سایت ها و فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام رواج یافته است.

این نماینده صنفی تصریح کرد: سکه های غیربانکی، سکه های ایرانی و ایرانی بی کیفیت و کم وزن، طلای مستعمل بدون کد استاندارد و طلای بدون فاکتور نیز در این سایت ها عرضه می شود و در برخی از این معاملات فروش طلای تقلبی و سکه های تقلبی گزارش شده است.

وی دلیل خرید در این سایت ها و فضای مجازی را عدم آگاهی دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال سکه های غیربانکی هشت میلیون تومان حباب دارند و این گونه خرید و فروش های غیرقانونی موجب ضرر خریداران می شود.

بذرافشان گفت: با وجود مکاتبه با پلیس و نهادهای نظارتی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و انتظار می رود پلیس و نهادهای نظارتی برای جلوگیری از این گونه خرید و فروش ها اقدامات لازم را انجام دهند.

تاثیر حراج سکه بر بازار به افزایش عرضه بستگی دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به حراج هفتگی سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، گفت: حراج سکه بر بازار تاثیرگذار است اما تاثیر مثبت آن بر بازار بازار “بازار نیاز به افزایش عرضه دارد.”

وی افزود: اکنون قیمت حراج سکه و بازار فاصله چندانی با هم ندارند و به نظر می رسد در صورت افزایش این فاصله با نرخ های ثابت، این اقدام ممکن است تاثیر بسزایی در این بازار داشته باشد.

بذرافشان در مورد پلمب سکه گفت: ۲۰ سال پیش فرآیند پلمب برای جلوگیری از تقلبی سکه در بازار طراحی شد که از ویژگی های عرضه سکه های اصل بود، اما اکنون عده ای که می خواهند از سکه های مهر شده سود ببرند بیش از حد متقلب هستند. از جمله سکه های غیر بانکی، عیار کمتر. کارت های جعلی درست می کنند و وارد بازار می کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این گونه کلاهبرداری ها و افزایش ضرایب امنیتی طرح یکسان سازی کارت در سطح اتحادیه و شهرستان مطرح شد که باید همراه با آموزش و اطلاع رسانی جمعیت باشد.

این مسئول صنفی برای جلوگیری از خرید طلا و سکه تقلبی خواستار افزایش آگاهی مردم، تشدید نظارت ها و برخورد قانونی با متخلفان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا