ترندهای روز

مردی مجسمه‌ای معروف از آی وی‌وی را در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه در ایتالیا شکست

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «آی وی وی» هنرمند مشهور چینی در شهر بولونیا در ایتالیا مردی مجسمه این هنرمند را شکست.

فیلم دوربین مداربسته منتشر شده در حساب اینستاگرام آیوی مردی را نشان می‌دهد که مجسمه‌ای را به شدت هل می‌دهد تا به زمین می‌افتد و سپس تکه‌ای از آن را بالای سر خود نگه می‌دارد.

«مکعب چینی» بزرگ، آبی و سفید یکی از آثار «ایوی وی» بود که در این نمایشگاه با عنوان «من کیستم؟» به نمایش درآمد. در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رسانه های ایتالیایی از دستگیری مرد ۵۷ ساله چک توسط پلیس بولونیا به دلیل شکستن این اثر هنری خبر دادند. بر اساس این گزارش ها، این فرد به خاطر آسیب رساندن به آثار هنری مهم در گذشته شهرت دارد.

مردی مجسمه معروف پیچک را در مراسم افتتاحیه نمایشگاهی در ایتالیا شکستمکعب چینی اثر یی وی، هنرمند مشهور چینی

هنوز مشخص نیست که این مرد چگونه به رویداد فقط دعوت در روز جمعه وارد شد.

بر اساس تصمیم این هنرمند چینی، پس از جمع آوری قطعات، اثر هنری شکسته شده با چاپ مکعب چینی جایگزین می شود که در کنار آن توضیح داده می شود.

آیوی به خاطر سبک هنری بحث برانگیز و خلاقانه اش از جمله تخریب آثار هنری شناخته شده است. یکی از مشهورترین آثار آیوی وی، «ترک گلدان از سلسله هان (۱۹۹۵)» است. در این اثر هنرمند خود را در حال انداختن گلدانی ۲۰۰۰ ساله و شکستن آن نشان می دهد.

آرتور گالانزینو، متصدی این نمایشگاه، گفت که ویرانی‌ای که «آیوی» در آثارش به تصویر می‌کشد، هشداری است در برابر خشونت و بی‌عدالتی‌های اعمال شده توسط قدرتمندان و ربطی به این «خشونت‌آمیز، بالقوه خطرناک، بی‌پروا و بی‌معنا» ندارد. عمل کنید

او مردی را که مجسمه مکعبی چینی را شکست، به عنوان “مزاحم دائمی” آثار هنری توصیف کرد که با آسیب رساندن به هنرمندان، آثار هنری، ساختمان ها و موسسات به دنبال توجه است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا