ارزهای دیجیتال

مردی که به‌دروغ خود را خالق بیت کوین معرفی کرد، زیر ذره‌بین تحقیقات رفت







احتمال دستگیری و استرداد «کریگ رایت»، دانشمند استرالیایی که ادعا می‌کرد خالق بیت‌کوین است، به دلیل «گواهی دروغ و جعل اسناد» وجود دارد.



به گزارش افق میهن، پرونده «کریگ رایت» دانشمند رایانه استرالیایی که به دروغ ادعا می کرد خالق بیت کوین است، به دلیل شهادت دروغ و جعل به دادسرا ارجاع شد.

به گزارش CNBC، جیمز ملور قاضی دادگاه عالی بریتانیا اخیرا تصمیم گرفت پرونده ای را علیه ادعای رایت مبنی بر مخترع بیت کوین به سرویس دادستانی تاج و تخت (CPS)، سازمانی که توسط پلیس در انگلستان اداره می شود، ارجاع دهد. نظارت و پایش شد.

CPS اکنون بررسی خواهد کرد که آیا رایت باید به دلیل “سوزی دروغ و جعل” تحت تعقیب قرار گیرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا دستور استرداد ضروری است یا خیر.

رایت از زمانی که دادگاه عالی رای داد که او در سوگندنامه های خود “به طور گسترده و مکرر” دروغ گفته تا ثابت کند که مخترع بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، ناشناس بوده، سکوت کرده است. او سعی کرده بود در دادگاه ثابت کند که مخترع اصلی بیت کوین بوده و همچنان مالک حقوق معنوی آن است.

با این حال، قاضی ملور در حکم خود گفت که رایت با جعل اسناد در مقیاس وسیع و ارائه آنها به عنوان مدرک در دادگاه تلاش کرده است که یک اظهارنظر نادرست ایجاد کند. او همچنین گفت که رایت مرتکب “جدی ترین سوء استفاده” از روند دادگاه شده است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا