ترندهای روز

مردی که نامزد سابقش را فلج کرد، به صورت ویدئو کنفرانس محاکمه شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

متهم که مردی جوان است دو بار به دادگاه احضار شد اما شرایط اعزام به بیرون از زندان فراهم نشد به همین دلیل قضات تصمیم به محاکمه وی از طریق ویدئو کنفرانس گرفتند و یکی از نادرترین محاکمه ها در شعبه برگزار شد. ۵ دادگاه کیفری استان تهران.

با توجه به محتویات پرونده، متهم که مردی ۳۵ ساله است، در درگیری خانوادگی با چاقوی بزرگ نامزد سابقش با ضربه چاقوی بزرگی به کتف نامزد سابقش آسیب وارد کرده و از ناحیه نخاع مجروح و فلج شده است. دختر جوانی به نام مینا با طرح شکایت گفت: فریبرز مدتی نامزد من بود. بعد از اینکه نامزدی ما به هم خورد، او مدام مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او آخرین بار به من و برادرانم حمله کرد و در این حمله بود که با چاقو ضرباتی به بدنم وارد کرد که باعث فلج شدن من شد. من تقاضای مجازات او را دارم.

ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و فریبرز را دستگیر کردند. متهم اتهام را پذیرفت و گفت به دلیل اختلاف با خانواده همسر سابقش این کار را انجام داده است.

با توجه به شدت جراحت و فلج مینا، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و دو جلسه برای محاکمه فریبرز تشکیل شد. از آنجایی که متهم از زندان آزاد نشده بود، در مرحله دوم قضات برای جلوگیری از اطاله دادرسی، تصمیم گرفتند تا پرونده از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود و با توجه به اینکه متهم و وکیل وی نیز این موضوع را پذیرفتند، این محاکمه در شعبه پنجم الف برگزار شد. ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در جلسه رسیدگی به شکایات با حضور در دادگاه خواستار مجازات متهم شدند. دختر جوان گفت: فریبرز من را فلج کرده است و خواستار اشد مجازات برای او هستم.

وقتی نوبت به فریبرز رسید، اتهام را پذیرفت و گفت: من چند سال پیش عاشق مینا شدم. به خواستگاری اش رفتم و تصمیم گرفتیم مدتی با هم رابطه داشته باشیم تا بیشتر با هم آشنا شویم. همه چیز در ابتدای رابطه بسیار خوب بود. من آنقدر مینا را دوست داشتم که سعی کردم همه چیز را برایش فراهم کنم، حتی برایش ماشین خریدم. هر چه می خواست برایش می خریدم. کم کم همه چیز خراب شد. خانواده مینا شروع به دخالت در زندگی من و مینا کردند و مینا همیشه طرف خانواده اش را می گرفت. خودشان نامزدی را به هم زدند و از من خواستند که با مینا رابطه نداشته باشم، در حالی که هرچه برای مینا خریده بودم پس ندادند.

متهم گفت: اختلاف من و برادران مینا بیشتر و بیشتر شد. روز حادثه با هم درگیر شدیم. ابتدا با ماشینم به ماشین آنها زدم تا جلوی آنها را بگیرم تا مینا را به سمتم بیاورم اما نشد و درگیری شروع شد، خواستم برادر مینا را بزنم که مینا خودش را جلو زد و ضربه خورد. خود مینا برای اتفاقی که برای مینا افتاد متاسفم و قصد آزارش را نداشتم.

در پایان پس از انجام آخرین دفاع از متهم، قضات برای تصمیم گیری حاضر شدند.

این در حالی است که قاضی بابایی رئیس شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران درباره نحوه محاکمه که در نوع خود بی نظیر است گفت: محاکمه متهم با تصمیم قاضی پرونده به صورت ویدئو کنفرانس امکان پذیر است. استفاده از ویدئو کنفرانس در هر موردی امکان پذیر نیست و شرایطی وجود دارد که پرونده و متهم باید رعایت کنند. ضمناً متهم و وکیل او نیز باید این نوع محاکمه را بپذیرند. در مواردی که نیاز به پرسش و پاسخ زیاد است و قضات باید با متهم رو در رو ملاقات کنند و پرونده بسیار پیچیده است، قطعا اصرار داریم که متهم را بفرستیم، اما در مواردی که شفاف‌تر و پیچیده‌تر نیست. متهم موافق است، امکان برگزاری یک کنفرانس ویدئویی وجود دارد. مواظب بود که تأخیر رسیدگی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا