ترندهای روز

مرد گروگانگیر، دختر دانشجو را به قتل رساند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به گزارش رسانه های نیجریه، در ۱۹ آگوست سال جاری، پلیس ایالت لاگوس نیجریه از ربوده شدن یک دانش آموز دختر در این ایالت مطلع شد.

نام شخص ربوده شده کریستینا ایدوو بود. دانشجوی دانشگاه کشاورزی نیجریه که آدم ربایان پس از ربودن او با خانواده اش تماس گرفتند و برای آزادی دخترشان ۱.۵ میلیون دلار طلب کردند. آنها خانواده دختر را تهدید کردند که در صورت اطلاع پلیس، گروگان خود را خواهند کشت.

خانواده کریستینا از ترس جان دخترشان، بخشی از مبلغ درخواستی ربایندگان را تهیه کردند و در قراردادی که با آنها بسته بودند، پول را پرداخت کردند. اما آدم ربایان دخترشان را رها نکردند و از فردای آن روز ارتباطشان با خانواده کریستینا قطع شد.

بر اساس گزارش پلیس نیجریه، خانواده کریستینا به پلیس اطلاع دادند و کارآگاهان از طریق پیام هایی که در یک شبکه مجازی بین کریستینا و فردی به نام آدلای آیومید، دانشجوی فلسفه رد و بدل شد، تحقیقات خود را آغاز کردند.

بعدها سرنخ هایی از حضور ادلای در آدم ربایی به دست آمد و ردیابی تلفن همراه او پلیس را به خانه پدر و مادر ادلای هدایت کرد. افسران پلیس توانستند بلافاصله با محاصره خانه عدلایی را دستگیر کنند. اما در بازرسی از خانه خبری از کریستینا (گروگان) نبود. در این شرایط جوان دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که کریستینا را کشته و دفن کرده است.

او به پلیس گفت: من با کریستینا به صورت آنلاین آشنا شدم. پس از مدتی با جلب اعتماد او، او را برای اخاذی از خانواده اش ربودم. اما برای اینکه شاهدی را ترک نکنم، تصمیم گرفتم کریستینا را بکشم.

با دستگیری قاتل و پیدا شدن جسد این دختر، بسیاری از همکلاسی های کریستینا هشتگ «عدالت برای کریستینا» را در فضای مجازی راه اندازی کردند و خواستار مجازات آدم ربا شدند.

سخنگوی ارتش نیجریه روز پنجشنبه با تایید دستگیری قاتل اعلام کرد که به زودی محاکمه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا