مرسدس بنز «قویترین و سریعترین» مدل تاریخ خود را رونمایی کرد
این هفته در دنیای خودرو: مفهوم جدید مرسدس -بنز ، که نمایانگر نسل بعدی مدل های برقی کارخانه است ، اولین تسلا را بدون راننده به خانه مشتری ، نوسازی مینی کلاس با همکاری طراح مشهور انگلیسی و وداع مدیر ایتالیایی با رنو تحویل می دهد.
بنز ستاره “سریعترین”
AMG ، یک شرکت تابعه از اتومبیل های ورزشی مرسدس -بنز ، از مفهومی به نام GT XX رونمایی کرد که قرار است سال آینده منتشر شود. این خودرو یک سدان چهار برقی است که بیش از ۵ اسب بخار قدرت دارد و طبق گفته کارخانه ، سریعترین و قدرتمندترین اتومبیل است که AMG تاکنون ساخته است.
GT XX بر روی یک سکوی جدید ساخته شده توسط AMG برای اتومبیل های برقی ساخته شده است. ماشین مبتنی بر این مفهوم جایگزین مدل بنزین GT Four در کوپه خواهد شد. نسل فعلی GT 4 دارای یک کوپه پیشرانه هیبریدی است و قوی ترین مدل آن ۶ اسب بخار تولید می کند.
مرسدس -بنز می گوید با وجود نسل جدید GT ، مرسدس -بنز می خواهد به بالاترین عملکرد ممکن در یک ماشین برقی دست یابد و سوابق جدید را ثبت کند.
GT XX دارای دو موتور الکتریکی عقب و یک موتور الکتریکی جلو است. موتور جلو در شرایط عادی برای کاهش مصرف انرژی غیرفعال است و فقط در شرایط خاصی مانند شتاب یا رانندگی در جاده لغزنده فعال می شود تا نیروی بیشتری را به چرخ های جلو منتقل کند.
بنز می گوید حداکثر سرعت GT xx بیش از ۵ کیلومتر در ساعت است. شتاب این خودرو اعلام نشده است ، اما پیش بینی می شود از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به کمتر از دو و نیم ثانیه برسد. مرسدس -بنز فاصله ای را که ماشین هر بار طی می کند اعلام نکرده است ، اما می گوید باتری ها با فناوری جدیدی ساخته شده اند که با کمتر از پنج دقیقه شارژ می توانند انرژی مورد نیاز برای سفر به ۲ کیلومتر را ذخیره کنند.
مفهوم GT XX چهره جدید محصولات AMG را نشان می دهد. کاپوت اتومبیل کشیده شده و بدن آن عضلانی است ، شیشه عقب برداشته می شود و پنجره جلوی آن جلوی ماشین را می پوشاند. بخش هایی از اتومبیل با الهام از بنز C 111 ، که توسط مفاهیم بنز معروف در دهه شصت و هفتاد طراحی شده است.
چراغ های دم مجموعه ای از شش چراغ گرد مانند جت های جنگنده است. بین چراغ ها یک صفحه نمایش با ۲ لامپ LED DEDی درایور می تواند پیام هایی را روی آن نمایش دهد.
یکی از فن آوری های جدید معرفی شده در خودرو فرش هایی است که در طول ترمز برای خنک کردن ترمزها باز می شوند. با سرعت زیاد ، فرش ها کل چرخ را پوشش می دهند تا مقاومت خودرو در برابر هوا کاهش یابد. انرژی مورد نیاز برای باز و بستن فرش توسط چرخ ها تأمین می شود.
اتاق جدید AMG Model ترکیبی از یک ماشین مسابقه با ویژگی های یک ماشین لوکس است. صندلی ها از فیبر کربن ساخته شده اند و بالش های صندلی مانند ماشین های مسابقه فرمول یک با چاپ سه بعدی ساخته شده اند. صفحه نمایش روی داشبورد با زاویه ای به درایور است و فرمان شبیه به اتومبیل های فرمول یک است.
طراحان بنز با استفاده از لاستیک های بازیافت شده ، قسمت هایی از اتاق را ساخته اند. همچنین از چرم مصنوعی تجزیه شده استفاده می شود که به طبیعت باز می گردد. AMG XX بلندگوهایی در کنار چراغهای جلو دارد که هنگام شتاب صدا مانند یک ماشین اسپرت پخش می شود.
این اتومبیل که سال آینده با این مفهوم راه اندازی شد ، با اتومبیل هایی مانند پورشه تاکان یا اسپرت لوکید ایر رقابت خواهد کرد. AMG قرار است در سال ۶ با استفاده از سکو ، شاسی برقی را راه اندازی کند.
اتومبیل های برقی AMG به عنوان برخی از خودروسازان مانند پورشه ، لامبورگینی و مازراتی به دلیل شرایط بازار ، عرضه مدل های برقی خود را به تأخیر انداختند.
تحویل تسلا بدون راننده
تسلا برای اولین بار ماشین جدیدی را به یکی از مشتریان خود تحویل داده است. در ویدئویی که توسط این شرکت منتشر شده است ، یک کالای y از کارخانه تسلا در آستین ، تگزاس ، یک مسیر نیم ساعت را طی می کند تا بدون هیچ گونه اشغال به خانه مشتری برسد.
تسلا اطلاعاتی در مورد نرم افزار و سخت افزار سیستم خودرو منتشر نکرده است. در کتابچه راهنمای مدل Y ، قابلیت رانندگی تسلا به عنوان “رانندگی کاملاً نظارت” معرفی می شود و تنها در صورتی فعال است که دستان راننده روی فرمان باشد و هر لحظه آماده کنترل ماشین باشد.
اما در ویدئویی که از تحویل مدل Y منتشر شد ، هیچ کس در ماشین نیست. ایلان مسک ، مدیرعامل تسلا بعداً اعلام کرد که هیچ کس در رانندگی شرکت نکرده است. در پایان این فیلم ، ماشین پس از ورود به جلوی آپارتمانی که مشتری با چندین کارمند تسلا منتظر است ، متوقف می شود. کاربران رسانه های اجتماعی همچنین متوجه شده اند که این ماشین منطقه توقف ممنوع را پارکینگ می کند.
ایلان مسک پس از تحویل ماشین ، از تسلا برای این پیام در X -Tesla تشکر کرد و گفت: “تا آنجا که من می دانم ، این اولین بار است که یک ماشین بدون کنترل انسانی ، چه در داخل ماشین و چه از راه دور ، در بزرگراه حرکت می کند.”
البته این درست نیست. ویمو ، یک شرکت تابعه الفبای (صاحب گوگل) ، برای ۵ گذشته در شهرهای ققنوس ، سانفرانسیسکو و لس آنجلس کارکنان خود را در شهرهای ققنوس ، سانفرانسیسکو و لس آنجلس در حال جابجایی کرده است.
تحویل خودرو همزمان با آزمایش ماشین تسلا در آستین است. در این آزمایش ، ده تا چهار مدل Y اتومبیل های مسافر را جابجا می کنند. خدمات این تاکسی ها در حال حاضر فقط برای کسانی که توسط تسلا برای تماشای آن دعوت شده اند ، و بیشتر خبرنگاران یا کسانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
در هر تاکسی ، یک کارمند تسلا در صندلی راننده نشسته است تا در صورت لزوم ماشین را متوقف کند. تسلا همچنین فعالیت تاکسی ها را کنترل می کند و در صورت لزوم می تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد.
از ابتدای این آزمایشات ، فیلم هایی از اشتباه سیستم تاکسی منتشر شده است که نشان می دهد ماشین میانی از جاده متوقف شده است یا ماشین ناگهان ترمز کرده است.
ایلان مسک قول داده است که تمام اتومبیل های تسلا برای سالها خودکفا باشند و آینده شرکت با موفقیت سیستم گره خورده است. وی در سال ۲ اعلام کرد که تسلا تا سال ۲ یک میلیون تاکسی خواهد داشت. این قول برآورده نشده است و به نظر می رسد تسلا در ساخت ماشین پشت رقبای خود قرار داشته است.
با این حال ، تحویل ماشین به مشتری طرفداران آقای مسک و تسلا طرفداران را هیجان زده و امیدوار به افزودن فناوری به محصولات تسلا است.
مینی صد هزار دلار
شرکت انگلیسی Wood & Picette یک طراح مینی کلاسیک ایان کالوم ، یک طراح برجسته اتومبیل انگلیسی را بازسازی کرده است.
Wood & Picette یکی از نام های قدیمی صنعت خودروهای انگلستان است که هم اکنون می خواهد با این پروژه به بازار برگردد. این شرکت در دهه ۱۹۶۰ کار با Mini Luxury را آغاز کرد و به زودی شهرت مشتریان ثروتمند هنرمند خود را به دست آورد. بعداً رولز رویس ، جگوار و رنجر به لیست چوب و تکه های سفارشی اضافه شدند.
ایان کالوم ، که یک تجربه مدیریت طراحی در Jaguar و Land Rover دارد ، آخرین نسل Mini -Model کلاسیک را برای بازسازی بین سالهای ۱ تا ۲ افق میهن کرده است. آقای کالوم ظاهر کلاسیک خودرو را حفظ کرده است ، اما ماشین را با سپرها و چراغ ها و حلقه هایی که توسط ماشین طراحی کرده است ، تغییر داده است.
موتور اتومبیل نیز تقویت شده و دارای ۲ اسب بخار است. Wood & Picette می گوید رانندگی با آن بسیار سریعتر و لذت بخش تر از مدل اصلی است.
اتاق ماشین قدیمی قدیمی با دکمه های چرمی انگلیسی ، چوب و فلزی دست ساز تزئین شده است و روحیه اتومبیل کلاسیک کاملاً حفظ شده است. فقط یک صفحه نمایش کوچک به داشبورد اضافه شده است که به تلفن همراه متصل می شود و ویژگی هایی مانند نقشه و پخش موسیقی را در اختیار راننده قرار می دهد.
اولین مدل این مینی کلاسیک برای دیوید گاندی ، یک مدل و چهره مشهور انگلیسی ساخته شده است. این ماشین همچنین می تواند برای سایر خریداران سفارش داده شود. هر دستگاه سفارشی ساخته شده و ساخته شده است و قیمت پایه آن ۴۰۰۰ پوند (حدود ۵۰۰۰ دلار) است.
خداحافظ لوکا
لوکا د مائو ، مدیرعامل گروه رنو ، اعلام کرد که کناره گیری خواهد کرد. وی توسط خودروساز فرانسوی در یکی از مهمترین دوره های خود از ابتدای سال هدایت شده است ، قرار است مدیر گروه CRAG شود که صاحب مارک هایی مانند گوچی و سان لوران است.
لوکا د مائو کار خود را در دهه ۱۹۹۰ در رنو آغاز کرد و سپس به تویوتا و فیات رفت. او قبل از پیوستن به رنو ، مدیر شرکت صندلی از شرکتهای تابعه فولکس واگن بود. لوکا دی مائو هنگامی که این شرکت به دلیل بیماری همه گیر کاوید ، ارتباط آن با نیسان و محصولاتی که محبوب نبودند ، به رنو پیوست.
آقای د مائو ساختار رنو را با تمرکز بر تولید اتومبیل های برقی و هیبریدی که باعث شده است که رنو در تاریخ ۷ میلیارد و ۷ میلیون یورو در سال به بالاترین سود برسد ، تغییر داد.
اولین مدلی که مدیریت شد DDی بازار راه اندازی شد ، مدل برقی مگان که تعریف لوکس تری از محصولات رنو ارائه می داد. آقای دی برای رقابت با خودروسازان چینی ، مائو مدل های Twino ، Renault 2 و Renault 2 را راه اندازی کرد که دارای هویت اروپایی هستند و با قیمتی راه اندازی می شوند که می تواند با محصولات چینی رقابت کند.
همکاری با کارخانه جیلی چینی و بهبود سایر اقدامات نیسان توسط آقای دآ این مائو است. وی با مشارکت Google ، سیستم عامل های اندرویدی را نیز به اتومبیل های رنو اضافه کرد.
در پنج سال از مدیریت ، ارزش سهام DEDی رنو ۵ ٪ افزایش یافته است. هیئت مدیره رنو در جستجوی جانشینی برای آقای دآ اعلام کرده است که مائو است و رسانه ها پیش بینی کرده اند که مدیرعامل جدید از درون شرکت افق میهن می شود.
آقای د مائو مهمترین مدیر صنعت خودرو است که در ماه های اخیر کناره گیری می کند. قبل از آن ، کارلوس تاوار ، مدیرعامل Standlanti ، Makoto Ochida ، مدیرعامل نیسان و مدیرعامل ولوو جیم راوان ، مدیران جدیدی را جایگزین کرده اند.
منبع: بی بی سی