اخبار اقتصاد ایران

مرکز نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سطح شرکت راه اندازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از نوسازی و مکانیزه شدن فرآیندهای این شرکت همراه با صرفه جویی در زمان و هزینه با راه اندازی مرکز نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی در آینده نزدیک خبر داد.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از نوسازی و مکانیزه شدن فرآیندهای این شرکت همراه با صرفه جویی در زمان و هزینه با راه اندازی مرکز نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی در آینده نزدیک خبر داد.

صادقی خاطرنشان کرد: دارایی های فیزیکی شامل کلیه ماشین آلات، ساختمان ها و زیرساخت هایی است که با سرمایه گذاری در چرخه ارائه خدمات یا کالا مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت لزوم و اقدامات مناسب به تدریج مستهلک می شود.

وی بیان کرد: افزایش در دسترس بودن و قابلیت اطمینان دارایی، کاهش زمان خرابی و هزینه های تعمیر، ارتقای ایمنی و انطباق، افزایش بهره وری و قیمت مناسب، افزایش عمر و بهبود پایداری دارایی، مدیریت ریسک و تصمیم گیری بهتر از جمله مزایای پیاده سازی مدیریت دارایی فیزیکی است. در یک سازمان

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان همچنین افزود: مدیریت نگهداری و تعمیرات فرآیند حفظ دارایی ها و منابع یک شرکت با کنترل زمان و هزینه ها و اطمینان از حداکثر بهره وری از فرآیند تولید است.

صادقی گفت: به منظور گسترش مفهوم مدیریت دارایی های فیزیکی در فرهنگ سازمانی و استفاده حداکثری از تجهیزات و زیرساخت های شرکت، مرکز مدیریت نگهداری و تعمیرات مکانیکی در شرکت توزیع نیروی برق گیلان در حال راه اندازی است. آذر امسال به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: از جمله اقدامات جدیدی که می توان در این مرکز انجام داد، استفاده از سامانه تحلیل علل ریشه ای (RCA) است که یک تکنیک تحلیلی با نگاه به وقوع حوادث نامطلوب، تصادفات و خرابی ها در گذشته، بهبود آینده است. و برای جلوگیری از عود حوادث نامطلوب است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: این شرکت از بدو تاسیس تاکنون با بحران های زیادی به دلیل نوع خدمات و زیرساخت ها و برخی عوامل از جمله آب و هوای استان، بلایای طبیعی و غیره و تعریف مشکل، با بحران های زیادی مواجه بوده است. و تجزیه و تحلیل اثر، شناسایی راه حل های موثر، اجرا و پیگیری راه حل. می تواند به پایداری شبکه های توزیع برق استان و روند ارائه خدمات کمک شایانی کند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در مقطع کنونی، طی فرآیندهای سنتی در ارائه خدمات و به روز رسانی نحوه انجام امور به ویژه در زمینه ساخت و نگهداری شبکه های توزیع برق است.

صادقی در خاتمه اظهار داشت: مرکز نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ساختمان مدیریت توزیع برق شهرستان رشت واقع در جنب تقاطع غیر همسطح نیایش (میدان گاز سابق) در حال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا