ترندهای روز

مرگ بیماران و عزل مدیر بیمارستان/ دلیلی آتش سوزی چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محمود حسینی پور معاون امور دفتر رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور که شب گذشته برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در بیمارستان خصوصی قائم رشت به گیلان آمده بود، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شامگاه گذشته وی در این حادثه آتش سوزی در بیمارستان خصوصی قائم رشت را بررسی کرد. به دستور رئیس جمهور وارد استان شد.» از بیماران بیمارستان قائم(عج) که به مراکز درمانی دیگر منتقل شده اند عیادت کرده ام و صبح امروز جلسات کارشناسی متعددی از جمله جلسه شورای تامین در خصوص بررسی دقیق ابعاد این حادثه برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری و بررسی زوایای مختلف این حادثه در جلسه شورای تامین استان افزود: دستگاه های مختلف گزارش هایی ارائه کردند که در این گزارش ها بی توجهی برخی افراد به وضوح مشخص شد.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: در بیمارستان قائم رشت، قصور مدیریت بیمارستان کاملا مشهود است، در این راستا تصمیم بر عزل مدیر آن گرفته شد، در حالی که در حوزه نظارت نیز در جریان گفت وگوها کوتاهی هایی صورت گرفت. همان طور که با استاندار گیلان صحبت کردم، برخی از مدیران برکنار خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار کارشناسی در زمینه ریشه یابی این حادثه توسط دادستان گیلان در حال پیگیری است، افزود: امروز در این جلسات با حضور دستگاه های مختلف تصمیماتی اتخاذ شد و بر این اساس تصمیماتی گرفته شد. ، با تمام عواملی که دخیل بوده اند قاطعانه و جدی برخورد خواهیم کرد. و به وظایف خود در حوزه های نظارتی عمل نکرده اند، طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

حسینی پور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم گفت: سرپرست ریاست جمهوری بر رسیدگی به بیماران و خانواده متوفیان تاکید جدی داشت و در این راستا دستورات و اقدامات لازم داده شد. گرفته شدند.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات بازسازی و بهره برداری از بیمارستان قائم رشت با مدیر جدید مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی به سرعت از سر گرفته شود و این مرکز درمانی فعال شود.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه این بیمارستان یکی از بیمارستان ها و مراکز درمانی خوب و ارزشمند استان است و در گذشته خدمات خوبی ارائه کرده است، امید است با همکاری همکاران بسیار خوب این مرکز در زمینه پرستاری و پزشکی در اسرع وقت شاهد خدمات رسانی این مرکز درمانی خواهیم بود. برای بیماران باشد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با بیان اینکه با مسائل فنی این بیمارستان در حال رسیدگی است، اظهار داشت: علل این حادثه نیز در حال شناسایی است، کار با سرعت و با تمام جوانب کارشناسی و فنی ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیماران انتقال یافته از بیمارستان قائم رشت به سایر مراکز درمانی در حال بررسی هستند و روند درمان و سلامت آنها تحت نظر است.

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر بیمارستان قائم رشت به چرخه خدمات بازگردد.

وی در ادامه از مسئولان بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی خواست تا تمهیدات فنی لازم را برای جلوگیری از این گونه حوادث و بررسی و اطمینان از ایمنی مجتمع‌ها از ابعاد مختلف انجام دهند.

بیمارستان قائم (عج) رشت صبح (سه شنبه ۲۹). خرداد) دچار حریق شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت مهار شد. بر اساس بررسی های اولیه، آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق تاسیسات برق اورژانس در طبقات زیرین بیمارستان آغاز شد. این موضوع توسط کارشناسان در حال بررسی دقیق است.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در زمان وقوع این حادثه ۱۵۲ بیمار در بیمارستان حضور داشتند که طبق اعلام آتش نشانی یو پی اس علت آتش سوزی بوده و متاسفانه در مجاورت آی سی یو و به دلیل وجود بیماران بیمار در این بخش، تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا