ترندهای روز

مرگ دردناک دختربچه ۹ ساله در پارک ارومیه چگونه رقم خورد؟

صدا از بیرون خانه به گوش می رسید. مادر با عجله به سمت در دوید و یکی از پسرانش را دید که از وحشت فریاد می زد و گریه می کرد که مانیسا در پارک برق گرفته و بیهوش روی زمین افتاده است.

مادر خانواده با عجله خود را به پارک رساند، دختر دلبندش بی حرکت روی چمن های خیس پارک دراز کشیده بود و نفس نمی کشید. بچه ها گفتند مانیسا در حال بازی بود که ناگهان جیغ زد و روی زمین افتاد. برادران و دوستانش به سمت او دویدند و یکی از برادران سعی کرد او را بلند کند و او نیز برق گرفت. مادر مانیسا وحشت زده با اورژانس تماس گرفت و لحظاتی بعد دختر ۹ ساله را به بیمارستان نزدیک خانه شان بردند اما شدت برق گرفتگی به حدی بود که تلاش برای احیای او بی فایده بود و کوچولو دختر فوت کرد

روز حادثه که مانیسا روی چمن های خیس کنارش بود تیر چراغ برق داخل پارک روی زمین افتاد و برادران و دوستانش به سمت او دویدند تا او را ببرند، یکی از برادران مانیسا و یکی از هم تیمی هایش نیز دچار برق گرفتگی شدند اما جراحات جسمی آنها زیاد نبود و توسط پزشکان مداوا شدند. .

لعیا کلوانی، مادر مانیسا که مدیر مدرسه است با گریه از این ماجرا به همشهری می گوید: باورم نمی شود در یک چشم به هم زدن دخترم یک پر از دستم گرفت و رفت.

وی می افزاید: دخترم به همراه برادران و دوستانش برای بازی به پارک محله رفته بودند. جایی که بچه های زیادی آنجا بازی می کردند. آبیاری چمن های اطراف تیر چراغ برق که ظاهراً اتصالی داشت باعث شد در آن قسمتی که چمن خیس بود جریان الکتریکی ایجاد شود. یعنی اتفاقی که برای دخترم افتاد ممکن است برای بچه های دیگر هم بیفتد.

وی ادامه می دهد: پس از گذراندن روزهای پر از درد و رنج، از عاملان این حادثه شکایت کردیم. قوه قضائیه وارد این پرونده شد و اداره برق و شهرداری را مقصر دانست، هر چند آنها تقصیر را به گردن دیگری انداختند. این مادر داغدار می افزاید: پارک محل وقوع حادثه قبلا کاملا تاریک بود. خیلی وقت بود که برای نورپردازی پارک نامه نمی نوشتیم، حتی بارها از پارک بازدید کردیم تیر باید چراغ برق نصب شود، زیرا شب ها این پارک به دلیل تاریکی به محلی برای معاشرت معتادان تبدیل شد. ساکنان محل نیز از این موضوع بسیار ناراحت بودند. تا بالاخره چندی اخیر تیر برق نصب کردند. کلوانی می گوید: بررسی های کارشناسی نشان می دهد تیر چراغ برق سالم نبود. حتی گفتند این تیرهای چراغ برق بدون مجوز اداره برق نصب شده است. البته پس از مدتی به گفته مسئولان مشخص شد که سیم های داخل تیر برق هیچ پوششی نداشت و دستکاری شده بود و این باعث اتصال برق شد.

مادر مانیسا که در وضعیت روحی بسیار بدی به سر می برد می گوید: بعد از این اتفاق هیچ بدنی به ما دلداری نداد، هرچند این اقدام دخترمان را به ما برنمی گرداند، اما حداقل به ما آرامش می دهد. وی می گوید: من مدیر مدرسه هستم و وظیفه من این است که محیط مدرسه را برای دانش آموزانی که در مدرسه هستند حفظ کنم. محیط بازی بچه ها هم همینطور است. وقتی مسئولان مکانی برای بازی و تفریح ​​بچه ها ایجاد می کنند باید از هر لحاظ امنیت آنجا را تامین کنند. اطراف آن تیر برق تا شعاع ۳ متر بود. واقعا خدا به بقیه خانواده ها رحم کرد. مردم محلی بسیار ترسیده اند و نگرانند بلایی که برای مانیسا اتفاق افتاده برای فرزندانشان نیز بیفتد. همچنان پیگیر پرونده هستیم و امیدواریم هر چه زودتر علت دقیق این حادثه و مقصران شناسایی و مجازات شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا