ترندهای روز

مریخ‌نورد ناسا یک سنگ شبیه آدم برفی پیدا کرد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

مریخ نورد استقامتی ناسا، بی شباهت به یک آدم برفی کوچک، به صخره ای در مریخ برخورد کرده است.

اگر اولاف، آدم برفی شیرین و حساس فیلم یخ زده دیزنی، اجدادی در سیارات دیگر داشت، شاید این مجسمه سنگی می توانست خویشاوند او باشد.

در ۱۳ جولای، که صد و بیست و هشتمین روز در مریخ است، دوربین Mastcam-Z مریخ نورد در طی بررسی روزانه خود از سطح سیاره سرخ، منطقه ای با چندین سنگ را مشاهده کرد و تصویری را به زمین فرستاد. ارسال. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در گوشه سمت چپ پایین عکس، انبوهی از سنگ ها شبیه یک آدم برفی کوچک است!

این مرد کوچولو ممکن است برخلاف بدن سفید کرکی و درخشان اولاف، چهره ای خشک و خاک آلود داشته باشد.

مریخ نورد Endurance هنوز در داخل دهانه Jezero است، جایی که در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ فرود آمد، اما اکنون سفر خود را برای بالا رفتن از دهانه و حرکت به مکان جدید آغاز کرده است.

از نظر تئوری، آیا امکان داشتن یک آدم برفی واقعی در مریخ وجود دارد؟ خب، پاسخ ساده «احتمالاً نه» است. با این حال، یک پاسخ طولانی نیز وجود دارد.

مریخ ممکن است اتمسفر نازکی داشته باشد، اما همچنان می‌تواند آب و هوای پویا و رویدادهای شدید آب و هوایی را ایجاد کند که از طوفان‌های غبار گرفته تا حتی برف را شامل می‌شود. با این حال، این مورد همیشه برای سیاره سرخ صادق نبوده است. گزارش‌های مأموریت MAVEN ناسا به این نتیجه رسیدند که در گذشته، مریخ دارای اتمسفر غلیظی بود که در آن آب می‌توانست برای مدت طولانی روی سطح وجود داشته باشد.

به گفته دانشمندان ناسا، هنوز آب در این سیاره وجود دارد، اما با جو نازک فعلی آن، تنها می تواند برای مدت محدودی به شکل مایع باقی بماند. بنابراین، آب در مریخ می تواند در زیر سطح مناطق قطبی قرار گیرد. ممکن است بتوانید از این چیزها یک “آدم برفی” بسازید، اما نمی توانید تصور کنید که شبیه یک آدم برفی کلاسیک زمینی باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا