اخبار اقتصاد ایران

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت+ تصاویر

یکی از مدل های وارداتی که در گام اول عرضه خواهد شد مزدا CX-30 است. این خودرو از زبان طراحی مشترک با دیگر محصولات مزدا موسوم به کدو استفاده می کند و گویی با مزدا ۳ بلند قامتی روبرو هستید.

افق میهن مزدا CX-30 یک کراس اوور کامپکت ژاپنی است که از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات مزدا موسوم به کودو بهره می برد. با نگاهی به تاریخچه مزدا در ایران، دو مدل مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ و مزدا CX30 به زودی وارد ایران می شوند.

یکی از مدل های وارداتی که در گام اول عرضه خواهد شد مزدا CX-30 است. این خودرو از زبان طراحی مشترک با دیگر محصولات مزدا موسوم به کدو استفاده می کند و گویی با مزدا ۳ بلند قامتی روبرو هستید.

در نمای جلوی مزدا CX30 شاهد چراغ های باریک و جلوپنجره ای کشیده با لبه های کرومی هستیم که تا پایین چراغ های جلو کشیده شده اند. جلوپنجره و چراغ های مزدا CX30 تقریباً مشابه مزدا ۳ است و تفاوت را در سپر این دو خودرو می توان دید.

در قسمت کناری فرم ستون C و رشته های پلاستیکی ضخیم دور گلگیرها و پایین درها، دو مورد بیشتر از بقیه خودنمایی می کنند و در نهایت در قسمت عقب چراغ ها دارای اسپرت هستند. طراحی و سپر ظاهری عضلانی و برجسته به همراه دو خروجی اگزوز دارد. طراحی شده است. حرکت بال یا فرشته پرنده که هم در گرافیک چراغ های جلو و هم در گرافیک چراغ های عقب این خودرو به چشم می خورد نیز نشان از ظرافت و هماهنگی طراحی مزدا CX30 دارد.

طول CX-30 4395 میلی متر، عرض ۱۷۹۵ میلی متر، ارتفاع ۱۵۴۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۵ میلی متر است.

بر اساس اطلاعات موجود مزدا CX30 با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران خواهد شد. این موتور از سری اسکای اکتیو جی مزدا می باشد. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد که نیروی موتور را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. مزدا CX30 وارداتی نیز مجهز به سیستم i-stop مزدا است که به این معنی است که با خاموش شدن موتور در زمان توقف خودرو، در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

خروجی CO2 این خودرو بر اساس سیکل WLTP برابر با ۱۴۳ گرم در هر کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن در رانندگی در حالت عادی و ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

در قسمت کابین مزدا CX-30 شاهد استایلی راننده محور و منحصر به فرد بوده ایم که تریم دو رنگ چرمی مشکی قهوه ای و قطعات تزئینی کرومی جذابیت خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. فضای سر و پا در ردیف جلوی این خودرو کافی و مناسب است اما فضای ردیف دوم چندان مشخص نیست و به شما ثابت می کند که با مزدا ۳ بلند قامتی روبرو هستید.

ویژگی‌های ایمنی و راحتی مزدا CX-30 شامل چراغ‌های LED تطبیقی، کروز کنترل، رادار هشدار خروج از خط، رادار حفظ خطوط، رادار نقطه کور، ترمزهای هوشمند جلو و عقب، رادار هشدار برخورد جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری در تصادفات جلو و عقب است. ، سیستم مانیتورینگ هوشیاری راننده، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، مانیتور هشت اینچی، صندوق عقب برقی، شارژر بی سیم، هد آپ دیسپلی، اندروید اتو و اپل کارپلی، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی، ۷ ایربگ، پایداری سیستم کنترل و کنترل کشش و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا