اخبار اقتصاد ایران

مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نمی توانیم در برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصدی را هدف گذاری کنیم، بلکه حقوق کارگران را که مهمترین عامل تحقق این هدف است نادیده بگیریم.

افق میهن علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برنامه این کمیسیون برای اصلاح موادی از قانون کار که در زمینه افزایش است، اظهار داشت: حقوق سالانه کارگران گفت: در قانون فعلی آمده است که افزایش حقوق کارگران باید متناسب با تورم باشد و این ادبیات قانون را کاملاً مقصر دانسته است و متأسفانه دولت و نمایندگان کارفرما همیشه این کار را انجام داده اند. از این تفسیرپذیری قانون برای جلوگیری از افزایش حقوق متناسب با تورم رسمی کشور سوء استفاده کردند.

وی افزود: وقتی دولت به صورت رسمی تورم نقطه به نقطه را ۵۰ درصد یا در برخی موارد ۶۰ درصد اعلام می کند، آیا منطقی است شورای عالی کار تنها ۲۵ درصد دستمزد سالانه کارگران را افزایش دهد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در طرحی که اخیرا در کمیسیون اجتماعی تصویب شد، ایراد قانون کار مبنی بر اینکه افزایش حقوق کارگران حداقل باید معادل تورم رسمی باشد را اصلاح و شفاف سازی کرده ایم. کشور است و هیچ بحثی در این مورد در شورا وجود ندارد. کار عالی نباید ذکر شود.

بابایی بیان کرد: نمی توان در برنامه هفتم توسعه ۸ درصد رشد را هدف گذاری کرد، اما حقوق کارگران را که مهمترین عامل تحقق این هدف است نادیده گرفت و کارگر را مجبور به پرداخت هزینه های زندگی پس از تکلیف کرد. کار در کارخانه، با ماشین شخصی خود به کار در تاکسی های اینترنتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا