فرهنگ و هنر

مستند «چشمان نجیب» به تلویزیون رسید :: افق میهن

مستند «چشمن نجیب» محصول موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس همه روزه از شبکه یک سیما پخش می شود.

به گزارش افق میهن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مستند «چمن نجیب» با موضوعی که کمتر در حوزه تولیدات نمایشی مطرح شده است، سعی دارد بخشی از موضوع رصد در حوزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مهمترین وظایف نظامی در جنگ است.

این مجموعه توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به کارگردانی جواد قلی زاده تولید شده است. «چشمن نجیب» یکی از تولیدات هیبریدی – پرفورمنس است که ساختار آن برگرفته از مصاحبه، استفاده از اسناد و تصاویر آرشیوی و همچنین بازسازی عملکرد دیده بانان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

این مجموعه در قالب هفت قسمت تولید شده است که در پنج قسمت آن خاطراتی از عملکرد دیده بانان در دوران دفاع مقدس بیان می شود و در قسمت دیگر به معرفی شهید محمود غفاری دیده بان «بازی دراز» می پردازند. عملیات. این روحانی در هفدهم شهریور وی در سال ۶۰ به شهادت رسید همچنین این مجموعه در یکی از قسمت های خود نگاهی به تشکیل پاسگاه دیده بانی و خانه تفنگ سپاه دارد.

“چشم های نجیب” از یکشنبه اول مهر دفاع مقدس تا پایان هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۷ از شبکه یک سیما پخش می شود. در این سریال بازیگرانی چون محمد محمدی، محمد هاشمی، اسماعیل خاوری، اکبر میرزایی، مهرداد کاویانی، ابوالفضل شیرکوند، مجید چراغلو، ابوالفضل میرزایی و محمدرضا احمدپور جلوی دوربین می روند.

از دیگر عوامل این سریال می توان به مشاور تولید و تولید: محمدرضا عمادی، فیلمنامه نویس و مشاور نظامی: محمدحسن ابوحمزه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: خسروپرویز ابراهیمی، مدیر تولید: حسن طوتاری، عکاس: مریم کاظمی، دستیار دوم کارگردان و صحنه اشاره کرد. منشی: مریم خدا بنده لو، دستیار فیلمبردار: سعید ریبندی، گریم: معصومه منافی زاده، طراح: سیدعلی اکبر کریمی، صحنه و لباس: ابراهیم کرامتی، دستیار صحنه: ابوالفضل میرزایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا