اخبار اقتصاد ایران

مسجد سهله کجاست؟ اطلاعات کامل + طریقه سفر

می توانید از طریق آژانس های معتبر زیارتی و مسافرتی در نجف هتل رزرو کنید تا در این سفر معنوی از لذت زیارت این اماکن متبرکه لذت ببرید.

مسجد سهله یکی از قدیمی ترین مساجد جهان است که قدمت ساخت آن به قرن اول هجری می رسد. این مسجد در نزدیکی مسجد کوفه و در موقعیت شرقی حرم امام علی (ع) در حدود ۱۰ کیلومتری آن واقع شده است. به گزارش سایت رسم زیارت، مسجد سهله مکانی است که به عنوان زیارتی در برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تور زیارتی کربلا وجود دارد. از این رو راه رفتن به این مسجد را به شما معرفی می کنیم تا از برکات و فضایل این مکان مهم بهره مند شوید.

مسجد سهله و بیت انبیاء و پیامبران

از مهم ترین فضیلت های این مسجد اقامت پیامبران در آن بود. بر اساس روایات، پیامبرانی چون ابراهیم، ​​خضر و ادریس در این مکان زندگی می کردند. در واقع حضرت ابراهیم از آنجا به جنگ عمالک می رفت و حضرت ادریس در این خانه به خیاطی مشغول بود. همچنین حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور در این مسجد سکونت خواهند داشت.

ساخت و نامگذاری مسجد سهله

بنای این مسجد را به پیشینیان بنی ظفر که از قبیله انصار بوده اند نسبت داده اند. نام مسجد سهله، علاوه بر مسجد بنی ظفر، به مسجد سهیل و عبدالقیس نیز معروف است; در واقع سهیل نام سازنده اصلی آن بوده و عبدالقیس نام طایفه ای است که مسجد سهله در آن ساخته شده است.

البته این اسامی در احادیث ائمه نیز آمده است; امام صادق علیه السلام در خطاب به ابوحمزه سمالی از مسجد سهله به عنوان مسجد سهیل یاد کرده و حضرت علی نیز از مسجد سهله به عنوان مسجد ظفر یاد کرده است.

عجایب و اسرار مسجد سهله

در این مکان صخره و سنگ سبزی وجود دارد که بنا بر روایات، شکل و صورت همه پیامبران بر آن نقش بسته است و همچنین در زیر آن گلی است که خداوند پیامبران را از آن آفریده است.

از سوی دیگر، در احادیث از مسجد سهله به محل نزول فرشتگان معروف است که ۷۰۰۰۰ نفر بدون شمارش وارد بهشت ​​می شوند. حضرت علی (ع) نیز جایگاه مسجد سهله را بسیار والا دانسته و آن را هم تراز مسجد کوفه دانسته است.

چه کسانی در مسجد سهله مدفون هستند؟

در مسجد سهله مناصب منسوب به تعدادی از پیامبران و امامان وجود دارد. مقام امام صادق(ع)، مقام حضرت ادریس(ع)، مقام حضرت ابراهیم(ع)، مقام حضرت خضر(ع)، مقام حضرت زین العابدین(ع)، مقام حضرت هود و صالح (ع) و مقام امام زمان (عج) ۷ جایگاه این مسجد مقدس و تاریخی است. البته منظور از این انتساب این است که این بزرگواران مدتی در این مکان ماندند و نماز خواندند; برخی معتقدند مسجد سهله محل دفن افراد مهم تاریخی بوده است. مثلاً شایع شده است که حضرت ادریس (ع) در این مکان دفن شده است; این زمانی است که طبق روایات به آسمان عروج کرده اند.

اعمال مسجد سهله چگونه است؟

در این مکان نیز مانند سایر مساجد می توانید نماز تحیت را بجا آورید که فضیلت و ثواب زیادی دارد. همچنین در هر قسمت از این مسجد و مراجع آن، آداب و زیارت های خاصی برپا می شود که در مفاتیح الجنان می توانید بیشتر بخوانید. ساده ترین و رایج ترین عمل، خواندن دو رکعت نماز در هر جایگاه این مسجد است.

آیا نمازهای واجب در این مسجد باید کامل خوانده شود؟

نقل قول های مختلفی در مورد این موضوع وجود دارد. اما اکثر مراجع حکمی به اقامه کامل نماز در این مسجد نداده اند. در واقع نماز کامل را فقط در مکه، مدینه، مسجد کوفه و اطراف حرم امام حسین (ع) جایز دانسته اند.

البته آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی به مسافران این اختیار را داده اند که نمازهای واجب را در این مسجد بخوانند. به نظر می رسد علت تفاوت این حکم با سایر مراجع این باشد که این بزرگان خواندن نماز کامل را در تمام شهر کوفه جایز می دانستند; بنابراین فهمیده می شود که در مسجد سهله می توان نماز را کامل خواند.

بازدید از مسجد سهله در زیارت دور

مسجد سهله میزبان مسافرانی است که با کاروان های زیارتی کربلا یا به صورت انفرادی به نجف آمده اند. در واقع زیارت مسجد سهله یکی از برنامه های زیارتی ثابت کاروان های حج و زیارت است که در مدت اقامت زائران در نجف انجام می شود. در این زیارت بسته به برنامه ریزی کاروان، علاوه بر زیارت مسجد کوفه و مقبره میثم تمار، از این مکان مقدس نیز زیارت می شود و یا در مسیر کربلا، ابتدا کاروان در مسجد سهله توقف می کند تا مسافران. می تواند از این مکان مقدس بازدید کند. و سپس به کربلا برود.

بهترین زمان برای بازدید از مسجد سهله

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد رفتن به این مسجد را دارید، باید از وضعیت آب و هوای این منطقه اطلاع کافی داشته باشید. همچنین در روزهایی از سال مانند ایام اربعین این مسجد بیش از زمان های دیگر شلوغ است و بسیاری از زائران پیاده از مسجد کوفه یا از نجف به مسجد سهله می روند و پس از زیارت این مسجد از طریق طریق الطریق به سمت کربلا حرکت می کنند. علما. همچنین طبق حدیثی از سید بن طاووس، زیارت مسجد سهله در شب چهارشنبه فضیلت بیشتری نسبت به روزهای دیگر هفته دارد.

آخرین کلمه

در این مطلب در مورد مسجد سهله اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده ایم. مسجدی که منسوب به امام زمان (عج) است; مناصب ائمه و پیامبران در مسجد سهله قرار گرفته و سنگ سبز این مسجد در بین مردم شهرت دارد. اگر قصد سفر به نجف را دارید توصیه می کنیم حداقل دو روز در این شهر بمانید تا از این مسجد تاریخی و پربرکت، مسجد بزرگ کوفه، مقبره میثم تمار، مسجد حنانه و قبر کمیل، وادی ال قبرستان سلام و زیارت حرم امیرالمومنین. الف) نیز استفاده کنید.

از این رو می توانید از طریق دفاتر مسافرتی و زیارتی معتبر این کار را انجام دهید رزرو هتل نجف این کار را انجام دهید تا در این سفر معنوی از لذت زیارت این اماکن مقدس لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا