ترندهای روز

مسعود پزشکیان کیست؟ +بیوگرافی و سوابق

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مسعود بیشچیان کاندیدای تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران است که اکنون نماینده شورای اسلامی است. مسعود بیشیکیان در سال ۱۳۳۳ در مهاباد استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد.

مسعود بیزیکیان کیست؟  + بیوگرافی و سوابق

مدیکیان تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش مهاباد آذربایجان غربی گذراند و سپس به مرکز استان رفت و دیپلم صنایع غذایی را در فرهنگستان کشاورزی ارومیه دریافت کرد. وی پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۲ برای انجام خدمت سربازی به شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوران بود که به پزشکی علاقه مند شد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از پایان خدمت سربازی دیپلم دوم خود را دریافت کرد. وی در رشته علوم طبیعی (علوم تجربی) فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

دوره پزشکی عمومی را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و به عنوان مربی فیزیولوژی در دانشکده پزشکی مشغول به تدریس شد. وی در سال ۱۳۷۸ تخصص جراحی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۸ تخصص خود را در رشته جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرد و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد و بعداً در آنجا مشغول به کار شد. رئیس این بیمارستان شد. .

پزشکان فعالیت سیاسی خود را با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه اول سید محمد خاتمی در زمان وزارت محمد فرهادی آغاز کردند و در دولت دوم اصلاحات نیز از وی رای اعتماد گرفتند. مجلس به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. او همچنین در زمان جنگ ایران و عراق مسئولیت اعزام تیم های پزشکی به جبهه ها را بر عهده داشت و همزمان به عنوان رزمنده و پزشک مشغول بود.

وی تاکنون ۵ دوره از حوزه ایران تحلیلیه تبریز، آذرشهر و اسکو بر کرسی نمایندگی مجلس در بهارستان خدمت کرده و از این حیث رکورددار نمایندگی یکی از کلانشهرهای ایران محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا