اقتصاد جهان

مسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با مجله «اکسپرت» پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در منطقه اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۴ به میزان بیشتری افزایش یابد. بیش از ۲.۵ درصد رشد خواهد کرد. .

این مقام دولتی روسیه گفت: در سال ۲۰۲۲ تولید ناخالص داخلی ارمنستان ۱۲.۶ درصد و قرقیزستان ۶.۳ درصد رشد خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: هر پنج کشور (عضو اتحادیه اوراسیا) در سال ۲۰۲۳ رشد تولید ناخالص داخلی خوبی را ثبت می کنند. پیش بینی برای سال ۲۰۲۴ نیز خوش بینانه است و به بیش از ۲.۵ درصد برای کل اتحادیه خواهد رسید.

اورتچوک همچنین تاکید کرد که “عوامل بسیاری همزمان گرد هم آمدند و تاثیر اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در این اتحادیه در تمام سال‌های پس از تاسیس آن” آن را به اینجا رساند و بنابراین “فقط در مورد تاثیر” سرکوب است. و صحبت از واردات موازی اشتباه است.»

وی افزود: نبود تعرفه و سایر موانع و همچنین بازار کار مشترک به بهره برداری از ظرفیت سرمایه گذاری ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان کمک می کند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت که علاوه بر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توسعه بلاروس نیز تحت تأثیر عضویت این کشور در اتحادیه روسیه و بلاروس قرار گرفته است که مدل عمیق تری از تعامل یکپارچه را اجرا می کند که به دو کشور ما اجازه می دهد. برای توسعه با هم و ارائه پاسخ های مناسب به چالش های جدید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا