فناوری

مسکو: ۵ شهر اوکراین از جمله کی‌یف «شهر‌های روسی اشغال‌شده» هستند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

العربیه: دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در اظهاراتی عجیب گفت: ۵ شهر اوکراین از جمله «اودسا، دنپروپتروفسک، خارکف، نیکولایف و کیف» به طور موقت در اشغال شهرهای روسیه است.

معاون شورای امنیت روسیه ضمن تاکید بر ادامه عملیات ویژه نظامی مسکو برای رسیدن به اهداف خود، انجام مذاکرات را بعید ندانست که روسیه هرگز آن را رد نکرده است.

مدودف در پاسخ به سوال خبرگزاری نووستی در مورد احتمال درخواست توده ای از سوی غرب پس از استفاده تقریباً از تمام سلاح های خود برای سوق دادن رژیم کی یف به سمت مذاکرات در سال ۲۰۲۴، گفت: همه چیز بسیار روشن است، عملیات ویژه. ادامه خواهد داشت و اهداف “ما به خلع سلاح نیروهای اوکراینی ادامه خواهیم داد.”

وی در ادامه افزود: واضح است که برکناری رژیم حاکم در اوکراین یک هدف اعلامی نیست، بلکه مهمترین و اجتناب ناپذیرترین هدفی است که باید محقق شود.

معاون شورای امنیت روسیه درباره راه حل مذاکره خاطرنشان کرد: البته مذاکره با اوکراین امکان پذیر است، روسیه برخلاف مقامات کیف هرگز آن را رد نکرده است.

مدودف توضیح داد که انجام چنین “مذاکراتی” محدود به دوره خاصی نبوده و روسیه هرگز آن را رد نکرده است.

وی به طنز اضافه کرد که نیروهای اوکراینی “می توانند تا شکست کامل ادامه دهند و تا این مذاکرات تسلیم خود را اعلام کنند.”

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در بخشی دیگر از بیانیه خود اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون نیم میلیون نفر در چارچوب خدمات قراردادی به صفوف نیروهای مسلح روسیه پیوسته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا