مشارکت بیش از ۷۳۰ هزار دانشآموز در طرح ملی «ایران دیجیتال»
معاون وزیر سطح متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای پروژه ملی دیجیتال ایران گفت ، این پروژه با هدف بهبود مهارت های هوش مصنوعی و بهبود صلاحیت دیجیتال انجام شده است و در بیش از ۶۰۰۰ دانش آموز از سراسر کشور درگیر است.
براساس اخبار تجاری ، سید مصطفی آذرکیش روز یکشنبه در رویداد نهایی “رقابت ملی اطلاعات مصنوعی دانشجویی” و “بسته شدن تابستان دیجیتال ایران” در دانشگاه فناوری شریف گفت:
وی بر نقش مهم خانواده ها در ارتقاء کیفیت آموزش تأکید کرد: در تحول اساسی آموزش ، نقش خانواده ها در روند آموزشی تکرار می شود. امروز موضوع آموزش هوش مصنوعی در وزارت آموزش خانواده ها ، دستگاه ها و بخش خصوصی دنبال می شود.
Azarcish ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با نتیجه گیری از تفاهم نامه با معاون رئیس جمهور علوم و فناوری و وزارت ارتباطات و اطلاعات در تابستان امسال برای روشن شدن دو میلیون دانش آموز و ۱۰۰۰۰۰ معلم هدف قرار گرفت. یک میلیون دانشجو با همکاری گروه علمی آموزش دیده بودند.
صلاحیت دیجیتالی مانند مهارت های خواندن و نوشتن از اهمیت اساسی برخوردار است
یکی از اعضای وزارت آموزش و پرورش گفت: “ما معتقدیم که صلاحیت دیجیتالی مانند مهارت های خواندن و نوشتن در قرن بیست و یکم از اهمیت اساسی برخوردار است.”
وی گفت: طبق آخرین آمار ، بیش از ۶۰۰۰ دانش آموز از ابتدای این هدف درگیر این پروژه بوده اند که بیش از ۶۰۰۰ نفر با همکاری وزارت علوم و فناوری آموزش دیده اند و بقیه با اطلاعات وزارت ارتباطات و آموزش کار می کنند.
معاون سازند مدارس متوسطه گفت: “یكی از این وظایف تغییر و به روزرسانی زمینه های آموزش در سطوح مختلف است.” در این دوره ، دانش آموزان در کلیه بنیادهای آموزشی شرکت می کردند که بیشتر آنها متعلق به دبیرستان اول بود ، اگرچه دانش آموزان نیز دانش آموزان دبستان و متوسطه بودند. ما اخیراً تصمیم گرفتیم ایران دیجیتال را در دبیرستان دوم با یک اعلان دایره ای انجام دهیم.
ما در دبیرستان دوم حوزه هوش مصنوعی را دنبال می کنیم
Azarcish خاطرنشان کرد: محتوا در هوش مصنوعی قبلاً برنامه نویسی را در درس کار و فناوری آغاز کرده است ، و ما اکنون پیشنهاد ایجاد هوش مصنوعی را در دبیرستان دوم دنبال می کنیم. سه روش اصلی این آموزش ، شکل گیری کلی هوش مصنوعی ، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و در نهایت تولید ابزارهای محلی توسط دانشجویان است.
وی گفت: وظایفی که در سند ملی هوش مصنوعی پیش بینی شده و در سند تحول اساسی ، به ویژه هنگام استفاده از فناوری های جدید ، در اجرای وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است. در دبیرستان همچنین برنامه های آموزشی برای معلمان وجود دارد که به منظور ارائه کیفیت بهتر ، روی استفاده از فناوری های جدید تمرکز می کنند.
Azarcish خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم برنامه ، هدف از آموزش ۶۰۰۰ متخصص برای اقتصاد دیجیتال و کارگران واجد شرایط انتظار می رود که آموزش و پرورش در این راستا نقش مهمی ایفا کند.
وی با توجه به اهداف کلان کشور در زمینه اطلاعات و اقتصاد دیجیتال ، گفت: “این برنامه ها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گروه علوم ، فناوری و اقتصاد دانش اجرا می شوند.” ما شروع به آموزش جدی هوش مصنوعی کردیم و این افتخار برای من است که به فرزندان این کشور مراجعه کنم.
Azarcish افزود: این رویداد فقط پایان یک فصل نیست. در عوض ، این آغاز یک روش جدید برای ساختن ایران با تکیه بر ظرفیت ها و استعدادهای جوانان است. ما نمونه های موفقی از این مهارت ها را در المپیک جهان و مسابقات کشوری مشاهده کرده ایم.
وی گفت: “این عملکرد نتیجه تلاش دانش آموزان ، همراهی خانواده های آنها و قربانی معلمان دوست داشتنی است که نقش مربیان اصلی را در این روند بازی می کنند.” این موفقیت نشان می دهد که آخرین حرکت آموزش و توسعه مهارت های دیجیتال در جهت درست بوده و باید گسترش یابد.
معاون وزیر تشکیل مدارس متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: “استفاده هوشمندانه از فناوری های جدید در آموزش دیگر انتخابی نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.”
با همکاری معلمان و مدیران ، سازمان های اجرایی ، بخش خصوصی و همه علاقه مندان به توسعه کشور ، می توانیم آینده ای درخشان را برای فرزندان خود در زمینه هوش مصنوعی و فن آوری های جدید ایجاد کنیم.
پروژه “ایران دیجیتال” در اجلاس انجمن جهانی اطلاعات ؛ WSIS به عنوان یکی از پنج پروژه طبقه جهانی از بیش از هزار پروژه از سراسر جهان انتخاب شد که این یک موفقیت ارزشمند برای کشور است.
منبع: باشگاه روزنامه نگاران جوان