بانک و بیمه

مشارکت فعالانه بانک پارسیان در حوزه‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کسب‌وکارهای نوآور

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک پارسیان، رویداد معرفی دستاوردهای شبکه بانکی در تامین مالی شرکت های دانش بنیان روز شنبه هفتم برگزار شد. بهمن ۱۴۰۲ با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران عامل بانک ها در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل بانک پارسیان گزارشی از میزان همکاری بانک پارسیان با شرکت های دانش بنیان ارائه کرد و گفت: بانک ها اولین موسسات مالی کشور هستند که صندوق های خطرپذیر در بازار سرمایه تاسیس می کنند.بانک پارسیان نیز دارای این صندوق است. با همکاری موسسه رویان تاسیس شد و امیدواریم سال آینده اولین محصولات مشترک وارد بازار شود تا جامعه از نتایج آن بهره مند شود.

کورش پرویزیان تاکید کرد: این بانک همکاری های زیادی در حوزه دانش بنیان برای تامین مالی شرکت ها منعقد کرده است. پس از راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، بحث‌هایی درباره مشارکت بانک و صندوق آغاز شد که به دنبال آن، چند شرکت تأسیس شدند.

همچنین شرکت توسعه زیرساخت های نوآوری شادمهر پارسیان که به صورت مشترک با صندوق فعالیت خواهد کرد، مجوز فعالیت مشترک خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است.

مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید بر تداوم نظام مند حمایت بانک ها از صندوق های دارای فعالیت پرخطر در کشور، تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با ۱۶ صندوق پژوهش و فناوری در استان های مختلف و مرتبط با محصولات خاص از جمله صندوق پژوهش و فناوری شریف دیجیتال در حال ظهور است. فناوران، دانشگاه تهران، نوین، سه تارگان، گیلان و … امضا شد که از طریق آن هم ضمانت نامه و هم اعتبار اسنادی و تسهیلات توسعه اخذ می شود. این صندوق ها می توانند برای تسهیل تامین مالی خود، ضمانت های قابل قبولی را در اختیار شبکه بانکی قرار دهند.

پرویزیان افزود: بانک پارسیان سال گذشته حدود ۲۰ درصد از کل ضمانت های خود را به شرکت های دانش بنیان داده است. همچنین ۴.۵ درصد از کل اعتبارات بانک پارسیان به طرح های دانش بنیان اختصاص یافت.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین با اشاره به حمایت بانک پارسیان از بنگاه های دانش بنیان به عنوان بانک پیشرو با همکاری نهادهای حامی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی، افزود: این تخصیص در راستای حمایت از دانش صورت گرفته است. شرکت های مستقر در زمینه رشد تولید، به طوری که یکی از اهداف آنها تولید محصولات با ارزش افزوده بالا می باشد. این امر نه تنها منجر به کاهش خروجی منابع ارزی می شود، بلکه منجر به افزایش رشد صادرات در آینده نزدیک می شود.

پرویزیان حدود ۲۵ درصد از کل شرکت های دانش بنیان را جذب می کند، سیستم اکوسیستم دانش بنیان ایجاد می کند و دفتر ویژه دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد می کند. ایجاد اکوسیستم دانش بنیان در مرکز نوآوری با حضور تمامی عوامل؛ ایجاد شعبه جدید در بانک تحت عنوان بانکداری دانش بنیان به عنوان اولین بانک در نظام بانکی کشور. مشارکت در ایجاد صندوق پژوهشی و فناوری دانش بنیان ستاره ها؛ انعقاد قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی – صندوق توسعه ملی – صندوق پژوهش و فناوری؛ ایجاد خط اختصاصی برای شرکت های فناوری؛ وی ایجاد بسته ویژه صندوق های پژوهش و فناوری را از جمله اقدامات این بانک برای توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان عنوان کرد.

پرویزیان همچنین افزود: با توجه به نامگذاری سال مهار تورم و رشد تولید، این بانک با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ردیف اعتباری ویژه «بسته رشد تولید» به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال ایجاد کرد. شرکت های دانش بنیان

رئیس شورای عالی بانک ها و مؤسسات خصوصی درباره فعالیت حرفه ای صندوق شکوفایی و نوآوری با بانک ها بیان کرد: این همکاری با توجه به اهداف تعیین شده و از نظر اعتبار، تسهیلات و تعهداتی را ارائه می کند.

وی در پایان از شرکت های دانش بنیان، بانک ها و صندوق نوآوری و شکوفایی تشکر و قدردانی کرد.

پارسیان، بانک پیشرو در تامین مالی نوآوری و توسعه اکوسیستم دانش
لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری، مسئولان (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره ) از این همایش تندیس و لوح سپاس با امضای سید احسان خاندوزی و محمد صادق خیاطیان دریافت کرد و به کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان به دلیل همکاری و همیاری مجدانه در توسعه سیستم تامین مالی نوآوری جهت حمایت موثر اهدا شد. اکوسیستم نوآوری و دانش

قرارداد صندوق نوآوری با شرکت فناوری محور شادمهر پارسیان
در این مراسم قرارداد فعالیت شرکت توسعه زیرساخت های نوآوری شادمهر پارسیان نیز به عنوان شرکت مشترک بانک پارسیان و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای اهداف شعار سال (کنترل تورم و رشد تولید) برای تحقق امضا شد. اقتصاد دانش بنیان و ایجاد همکاری مشترک برای گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی نوآوری‌ها و فناوری‌ها به منظور توسعه سرمایه انسانی، ارتقای کارآفرینی و بهبود ایجاد شرکت‌های موفق توسط کورش پرویزیان و محمدصادق خیاطیان امضا شد.

با انعقاد این قرارداد، شرکت مذکور در حوزه‌های دانش‌بنیان با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (فین‌تک، پول و مالی، هوش مصنوعی و علم داده) و همچنین حوزه‌های نوآورانه و فناوری مرتبط با نفت، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. گاز و انرژی، نواحی نوآورانه و فناورانه‌تر مناطق مرتبط با اکتشاف، معادن و احیای معادن و همچنین حوزه‌های نوآورانه و فناوری مرتبط با پزشکی و درمان آغاز می‌شود.

از نمایشگاه جانبی بازدید کنید
در حاشیه این مراسم وزیر اقتصاد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی مدیرعامل بانک پارسیان نیز از نمایشگاه جانبی دستاوردهای شرکت های پژوهشی دانش بنیان بازدید کردند. که از حمایت و تسهیلات بانک ها برخوردار است و بانک پارسیان راه اندازی شد. در جریان فعالیت های خود با مدیران شرکت های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه قرار گرفتند.

باید بگویم؛ در جریان برگزاری این همایش و نمایشگاه، محمدرضا فقیری، معاون اعتباری و بانکداری شرکتی، مهدی فراهانی، مدیر آینده پژوهی، محمدرضا پارسا فرد، مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار و مسعود بیرامی، مدیر امور شرکت ها، جلسات، حضور داشتند. و سرمایه گذاری پارسیان بانک در این دیدار با کورش پرویزیان مدیرعامل بانک همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا