خودرو

مشخصات شاسی بلند جدید وارداتی / کیا سلتوس غول وارداتی بازار خودرو


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: کیا سلتوس اولین بار سال گذشته با موتور تنفس طبیعی عرضه شد و اخیراً این شرکت اقدام به واردات کیا سلتوس توربو و جایگزینی آن با نسخه تنفس طبیعی کرده است.

کیا سلتوس برخلاف دیگر خودروهای کیا تولید شده در این شرکت طی چندین نسل که کمپین تبلیغاتی آن از سال ۲۰۱۸ آغاز و در سال ۲۰۱۹ در هند معرفی شد، خودرویی جدید محسوب می شود.

کیا سلتوس در واقع خودرویی بود که برای رقابت در بازار هند ساخته شد و سپس راهی بازارهای دیگر در سراسر جهان شد.

کیا سلتوس بر اساس طراحی SP Signature Concept SUV تولید شد و هدف آن ارائه خودرویی با طراحی متمایز و توانایی رانندگی در مناطق شهری و برون شهری بود.

این شرکت داخلی در ابتدای واردات محصولات کیا اقدام به واردات نسخه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی کیا سلتوس کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد، اما تقاضای بازار و ایجاد شرایط برای رقابت با خودروهای پری آپشن چینی، این شرکت را مجبور کرد تا نسخه فول آپشن و توربو این خودرو را به بازار ایران عرضه کنید.

کیا سلتوس توربو که به تازگی روانه بازار شده است با موتور ۱.۴ لیتری توربو GDI قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور جلوی خودرو منتقل کند.

سیستم تعلیق کیا سلتوس از نوع مک فرسون در جلو و از نوع اکسل پیچشی با فنر پیچشی در عقب است که سواری نسبتا نرمی را برای سرنشینان عقب فراهم می کند.

کیا سلتوس توربو برخلاف نسخه تنفس طبیعی که فقط آپشن‌های اولیه را ارائه می‌کرد، به بسیاری از ویژگی‌های ایمنی و راحتی مانند چراغ‌های اتوماتیک، گرمکن، آینه‌های جانبی تاشو برقی و سقف شیشه‌ای مجهز است.

از دیگر ویژگی های کیا سلتوس می توان به سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صندلی برقی، شارژر بی سیم، چندرسانه ای با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

سیستم جلوگیری از برخورد عابر پیاده، سیستم حفظ خطوط بین خودروها، سیستم جلوگیری از خروج خودرو، هشدار سطح توجه راننده در حین رانندگی، سیستم کنترل نور بالا، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار موانع عقب و جلو، هشدار فاصله به عقب و جلو هنگام پارک خودرو، سیستم استارت و توقف در هنگام ترافیک، بخشی دیگر از عملکردهای کیا سلتو است که در نسخه قبلی وجود نداشت.

کیا سلتوس توربو همچنین مجهز به سیستم TPMS یا نمایشگر فشار باد لاستیک ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دستیار سربالایی و فرود، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری خودکار، فعال شدن علائم راهنما در هنگام ترمز اضطراری و دوربین دید عقب است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا