ترندهای روز

مشعل پرنده المپیک پاریس ۲۰۲۴ چه ویژگی خاصی دارد و چگونه کار می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورونیوز: مشعل المپیک پاریس که توسط ماری خوزه پرک و تدی راینر، دو قهرمان فرانسوی بازی های المپیک روشن شد و از شنبه ۲۷ ژوئیه به صورت رایگان برای بازدید عموم باز است، با برق ۱۰۰% در هوا می درخشد. شعله.

همراه با رقص نور و آتش، اجراهای زنده در کنار رودخانه سن و آواز خواندن سلین دیون از بالای برج ایفل، نمایش بی نظیر المپیک امسال روشن کردن “مشعل المپیک” بود.

کمیته برگزاری المپیک اعلام کرده است که از روز شنبه ۶ تیرماه هر ۱۵ دقیقه، ده هزار نفر به میزان ۳۰۰ نفر در هر ۱۵ دقیقه، می توانند از مشعل المپیک بازدید کنند. باغ تویلری در پاریس از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر با حداکثر ظرفیت ۳۰۰۰ نفر به طور همزمان برای بازدید عموم باز است. مشعل المپیک برای تماشای عموم در طول روز پایین آورده می شود و در شب به جای خود در آسمان پاریس باز می گردد.

اما طراحی مشعل پاریس چه ویژگی خاصی دارد؟

سنت روشن کردن مشعل المپیک از المپیاد ورزشی ۱۹۲۸ در آمستردام تا به امروز ادامه دارد.

متیو لهانور، طراح مشعل المپیک پاریس، با الهام از برادران مونتگولفیر، پیشگامان بالون هوای گرم فرانسوی که اولین طرح هایشان در سال ۱۷۸۳ بر فراز مکان فعلی شعله المپیک به پرواز درآمد، چیزی را خلق کرد که قبلاً در تاریخ المپیک دیده نشده بود.

به طور سنتی، مشعل المپیک در مکانی برجسته در محل یا نزدیک محل برگزاری، معمولاً استادیوم اصلی، روی زمین باقی می ماند.

با این حال، طراحی خلاقانه بالون هوای گرم در المپیک پاریس به این معنی است که در حالی که مکان آن ثابت است، در هوا نیز معلق است.

مشعل المپیک در طول روز در باغ تویلری نزدیک موزه لوور روی زمین قرار می گیرد، اما در طول شب ۳۰ متر به هوا بلند می شود. ساختار مشعل المپیک ۳۰ متر ارتفاع دارد، بنابراین ارتفاع شعله به ۶۰ متر از سطح زمین خواهد رسید.

حلقه ای به قطر ۷ متر حاوی شعله المپیک به معنای برادری به عنوان یکی از سه ارزش اصلی جمهوری فرانسه است. مشعل پاریس با تقارن خود نمادی از برابری را بیان می کند. به گفته طراح بالن، آزادی، تنها نماد گمشده، به طور کامل از طریق معلق بالون بین زمین و آسمان تجسم یافته است.

سوخت مشعل از کجا می آید؟

طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس با بازی های قبلی بسیار متفاوت است زیرا به جای سوخت های فسیلی از برق استفاده می کند.

حلقه متصل به پایه بادکنک دارای ۴۰ چراغ ال ای دی و روشنایی بخار آب تولید شده توسط ۲۰۰ نازل مه پاش فشار قوی برای ایجاد دود شعله های واقعی می باشد.

برق و آب از زمین به سازه بالون در هوا منتقل می شود و انرژی آن توسط شرکت برق فرانسوی “Electrique de France” تامین می شود. لوک رمونت، مدیرعامل این شرکت گفت: به لطف نوآوری شرکت ما، مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای اولین بار با شعله ۱۰۰ درصد الکتریکی می درخشد. او ادامه داد: «خلاقیت در تیم ما امکان طراحی شعله بدون سوزاندن سوخت های فسیلی از آب و نور را فراهم کرد.

LeHanour خالق این اثر گفت: “این استخر کاملا منحصر به فرد نشان دهنده تمام روحیه ای است که من می خواستم به المپیک و پارالمپیک بدهم.” وی آتش این دیگ را که حاصل نور و آب است، «واحه ای خنک در دل تابستان» توصیف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا