اخبار اقتصاد ایران

مشمولان جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شدند

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فراخوان مرحله دهم ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف رفع برخی ابهامات اصلاح شد.

به گزارش دیارمیرزا مهدی رعنایی معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به بازنگری فراخوان دهمین مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و وظایف مشمولان این مرحله اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مرحله دهم و با توجه به شرایط و ضوابط و وظایف مشمولان این مرحله از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال انجام است. کلیه فعالان اقتصادی که بر اساس شرایط فراخوان مرحله اول تا نهم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول اجرای این نظام مالیاتی نمی باشند، در صورتی که با هر مبلغی به فعالیت های زیر بپردازند. از فروش یا درآمد مشمول مرحله دهم ثبت نام تلقی شده و موظف به اجرای مفاد قانون از ابتدا می باشند. دی آنها ماه ۱۴۰۲ هستند.

– فروشندگان حیوانات اهلی به جز فروشندگان دام و کلیه مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی و کلیه ارائه دهندگان هرگونه خدمات به این حیوانات.

– فروشندگان انواع مواد غذایی، لوازم و تجهیزات مربوط به حیوانات اهلی موضوع بند فوق

– فروشندگان انواع آلات و آلات موسیقی

– فروشندگان انواع لوازم آرایشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن

– ارائه دهندگان خدمات پذیرش تحصیلی و مشاوره و راهنمایی در امور تحصیلی خارج از کشور

– ارائه دهنده انواع خدمات ماساژ

– ارائه دهندگان طرح ها و نقشه های بهره برداری از معادن و مشاوره فنی، حفاری، آتش سوزی و انفجار معدن.

– صاحبان آتلیه های عکس و فیلم

– ارائه دهندگان خدمات مرتبط با برگزاری سمینارها، کنفرانس ها، جشنواره ها، گردهمایی ها و انواع رویدادها

– فروشندگان انواع عینک آفتابی و لنز تماسی

– فروشندگان انواع ضایعات

– فروشندگان قهوه فرآوری شده، کاکائو، نسکافه، پودر و تفاله حاصل از آنها

– فروشندگان انواع تجهیزات و وسایل حفاظتی مانند دزدگیر

به گفته رعنایی، فعالان اقتصادی واجد شرایط ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مراحل اول تا نهم حتی در صورت رعایت شرایط شمول در مرحله دهم ثبت نام این نظام مالیاتی جزو مودیان محسوب می شوند. در مراحل قبلی ثبت و اجرای قانون. از تاریخ درج فراخوان مربوطه رسیدگی و موظف به اجرای مقررات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی که قبلاً به عرضه کالا و خدمات اشتغال داشته اند، در صورتی که عرضه کالا یا خدمات آنها مشمول مالیات بر اساس مفاد ارزش افزوده باشد، طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۶ معاف می شوند. قانون مالیات مصوب ۱۳۷۷ بر ارزش افزوده می باشد، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون (۱۰/۱۰/۱۳۰۰) به عنوان مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده مکلف به اجرای قانون می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا