بانک و بیمه

مشکل بیمه‌نامه ترانزیتی حل شد| تلاش بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز

به گزارش ایران تحلیل، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال صدور گرین کارت برای ایران به دلیل تغییر اعلام شده از سوی COB که برای آنها با تاخیر انجام شد، متوقف شد. دلیل اصلی این امر مسائل تحریمی و همچنین کندی ارتباطات و پرداخت ها است. اما برای اینکه از طریق این اقدام فعالیت های ترانزیتی ایران قطع نشود، بیمه مرکزی اقداماتی را برای صدور بیمه نامه بدون مشکل انجام داده است.

پروفسور هاشمی با تاکید بر اینکه خودروها در هنگام خروج از کشور حتماً باید دارای گرین کارت یا بیمه نامه بین المللی باشند، تصریح کرد: مشکلات گرین کارت هم اکنون در دیرران حل شده است و می خواهیم تعلیق را برداریم اما در شرایط فعلی باید آیا شما نیاز به بیمه نامه جایگزین دارید؟ برنامه ریزی می کنیم تا مشکلی پیش نیاید. به این ترتیب ما با کشور ثالث مذاکره کرده ایم و رانندگان می توانند بیمه نامه خود را در ایران به ریال خریداری کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اعتبار این بیمه نامه بین المللی است و در اتحادیه اروپا و در هر مقصدی که راننده مورد نظر باشد قابل استفاده است.

به گفته وی، اکنون مشکلی برای صدور بیمه نامه حمل و نقل وجود ندارد و بر اساس جلسه ای که هفته گذشته معاونت بیمه مرکزی با سازمان کارت سبز داشت، تعلیق پیگیری شده و امیدواریم این مشکل برطرف شود. حل شود زودتر حل خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا