اخبار اقتصاد ایران

مشکل تامین مصالح محور سنگر -سیاهکل برطرف شد | تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دغدغه بازرسی گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۵۰۰ متر باقی مانده از این پروژه که بیش از ۶ ماه به دلیل کمبود مصالح به کندی پیش می رفت، پس از صدور مجوز برداشت مصالح دوباره آغاز شد.

افق میهن احمد آقایی بازرس کل استان و هیئت همراه با فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل محیط زیست و آب منطقه ای استان از پروژه زیر از احداث جاده اصلی سراوان – سنگر – سیاهکل و بهسازی و چهار خطه سیاهکل – بازکیاگوراب بازدید شد.

فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه این بازدید گفت: ۵۰۰ متر باقی مانده از این پروژه که بیش از ۶ ماه به دلیل کمبود مصالح به کندی پیش می رفت پس از صدور مجددا آغاز شد. مجوز برداشت مواد».

وی ضمن تشکر از بازرسی کل استان و سایر دستگاه های ذیربط گیلان که نهایت مساعدت را با این اداره کل در امر صدور مجوز حمل مواد انجام دادند، گفت: هدف از عملیات اجرایی این جاده اصلی تکمیل محور سنگر – سیاهکل و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت جاده و همچنین تسهیل در تردد و توسعه و رونق اقتصادی این منطقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: طول کل این محور ۲۲.۵ کیلومتر است که به صورت جاده اصلی به عرض ۱۳ متر ساخته شد و ۲۰.۵ کیلومتر از آن توسط راه و شهرسازی در سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار گرفت. سال های گذشته رسید و از ۲ کیلومتر راه باقی مانده اکنون ۱۵۰۰ متر آن تکمیل شده و عملیات روسازی ۵۰۰ متر باقی مانده که با مشکل تامین مصالح مواجه شده بود با صدور مجوز برداشت مواد مجددا آغاز شد.

پروژه های عمرانی گیلان مشکلی در تامین مصالح ندارند

احمد آقایی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مردم شریف استان در زمینه پل سازی و راه سازی است، اظهار داشت: متاسفانه مدت هاست که این پروژه ها بلاتکلیف مانده اند. یک دهه تا دو دهه – و یکی از این پروژه ها همان پروژه جاده سنگر به سیاهکل است که حدود ۴۵۰ متر مانده بود که یک سال بلاتکلیف ماند و بازرسی استان در این راستا وارد شد.

بازرس کل گیلان گفت: در بررسی ها مشخص شد که با توجه به بلاتکلیفی تامین مصالح این پروژه، در این مدت کوتاه، مدیران با همفکری و همفکری نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کردند و انشاالله در مدت دو ماه آب و هوا کمک می کند، پروژه تکمیل خواهد شد. تمام می شود.

آقایی با بیان اینکه با بهره برداری از این محور شاهد کاهش تردد خواهیم بود، یادآور شد: در کل سال ۱۴۰۲ تصادف معادل ۵۹۹ نفر منجر به فوت شده که در این جاده و در این محورها اتفاق افتاده است، لذا بازرسی استانی بر این اساس است. اساس این پروژه های نیمه تمام مشکلات تکمیل این پروژه ها در بحث تعارضات اجتماعی، تملک، تامین مصالح، تخصیص اعتبار بود که در سطح ملی از طریق سازمان تا حدودی پیگیری شد. و در بحث تعارضات اجتماعی نیز نظام قضایی. او برای حل این مشکلات وارد جد شد.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه جمع آوری مواد پس از بررسی های اولیه با رعایت ضوابط زیست محیطی و برای جلوگیری از تخریب زیستگاه های آبزیان آغاز شده است، افزود: مصالح تهیه شده است بنابراین همه تلاش می کنیم تا نیمه تمام شود. – پروژه ها به ویژه بزرگراه های استان در اسرع وقت به پایان برسد. و پیمانکاران مواظب عملکرد خود باشند و تعلل نکنند و برای تهیه مصالح بهانه نگیرند، زیرا ما با مصالح خود مشکلی نداریم و اعتبار پروژه ها از سوی دولت تامین می شود، بنابراین اگر پیمانکاران می خواهند شکست بخورند، قطعا در بحث مزایده و مناقصه توسط استان بازرسی خواهند شد. نظارت کامل دارد و قرارداد پیمانکاران متخلف طبق قانون مجاز به گرفتن پروژه های جدید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا